SPEEDMASTER 105.003 er PRODUCERET i MARTS 1968
Citat:Jeg syntes på en måde at det åbner for en ny måde at fastsætte hvornår er ur er produceret/hvilken årgang det er fra.

John dit 105.003 er ifølge bagkassen fra 1965, lad os antage at bagkassen er den originale som da uret forlod fabrikken. Nu kommer du måske med en oplysning om at dit ur er produceret/samlet i 62 eller måske 67.

Hvor stiller det dateringen af urene fremover, hvornår er et ur så fra - er det overhovedet muligt at få en præcis dato/årstal hvis Omega ikke længere vil lave certifikater?

benny.bundsgaard"snabela"gmail.com
Ja det er spændende. Man kan ikke bruge bagkasse året til noget heller. Det er fremstillet i serier. Alain M fra Omega vintage/Museum fortæller at de hos Omega har fundet nyt til deres arkiver, til større præcision, men også at de ikke virker til at ville genoptage certifikat servicen.

Han er dog meget meget flink til at svare mig synes jeg som f.eks dette om bagkasse ref med - 65

To answer your questions the -65 in the case back refers to the date of manufacture of the case and not the watch as a whole. It is often the case that a large series of cases are made and then used for several years after.

Jeg har også indikation fra ham at de kan have været lavet lidt forud, og kan ha været brugt i 64

Hvad angår 105.003-65, så har Omega i deres nye arkiver en 105.003-65 som er produceret i Marts 1968

Det som fik mig til at spørge var, at de meget venligt, og som udtrykt undtagelse - gav mig et EXTRACT OF ARCHIVES på flot papir - på min 105.003 - og den viste at uret var PRODUCERET Nov. 1967

Jeg tænkte det kunne være en fejl, og at der skulle stå leveret, så jeg masede på dem en gang til - nu kender vi jo hinanden Icon_redface og NEJ det var skam korrekt, faktisk svarer han helt tydeligt, at de i arkivet har en 105.003 som er produceret i MARTS 1968

Jeg fik samtidigt en anden ting opklaret, da jeg i mit første spørgsmål også skrev at jeg found it strange that my 105.003 should have been produced as late as Nov 1967 - baring in mind that the case-back says -65 and in "a journey through time" I could read the following on page 657: 1963: 105.003 Baton hands, progressive use of the “professional appellation on the dial from the summer of 1965 …….. and my 105.003 did not have "professional on the dial - in fact I had not seen a 105.003 with that text - og han svarede:

We have also recently found another set of archives which allow us to tell exactly which dial was fitted to the watch upon delivery and it would appear that the 105.003 was never delivered with the word “Professional” printed on the dial. This was reserved for the .012 series of watches with re-enforced asymmetrical case.

Og dermed er A Journey through time ikke rigtigt ude.

Jeg har jo så nu følt anledning til at genere dem endnu mere (jeg må finde en eller anden måde at takke på) ved at spørge, om jeg så har ret i at måtte konkludere, at med produktion af 105.003 så sent som Marts 1968 så har den i længere tidsrum været produceret side om side med den nye 145.012 serie.

Mystisk - men SPÆNDENDE synes jeg i alle fald.

Sådan ser EXTRACT OF ARCHIVES UD - det er som vanligt mig der har taget de sidste numre bort på billedet for ikke at hjælpe snyde sælgere

İmage

Når (hvis) jeg hører om mere, skal jeg kommentere

vh Icon_e_surprised
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)