Svar: 1,025
Tråde: 70
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hvis man har et Omega ur, og mangler div kort til det, kan man så få fat på dem igen?
Evt igennem den forhandler man har købt uret ved?
•
Svar: 720
Tråde: 122
det vil jeg ikke mene man kan
Micki Jensen Skrev:Hvis man har et Omega ur, og mangler div kort til det, kan man så få fat på dem igen?
Evt igennem den forhandler man har købt uret ved?
•
Svar: 955
Tråde: 58
Nej, det er derfor vigtigt at gemme dem godt og sikkert. Grunden er at fabrikkerne vil undgå snyd.
En anden god grund til at gemme papirerne særskilt fra ur og boks, er forsikring. Bliver uret stjålet, så vil forsikringen typisk have bevis på at man havde uret/urene, i form af garantibeviset. Er tyven løbet med det hele, så får man o kr. Har desværre mødt mange som har oplevet dette. Jeg opbevarer alle papirer og regninger i bankboks, så sover jeg mere roligt.
•
Jeg vil heller ikke mene man kan, men snakket med en i dag, som ville sælge mig han Omega ur, og han havde lige bestilt nye papir til uret??
De var så ikke kommet i nu, men ville snart dukke op, jeg har bare aldrig selv hørt om man kunne det..
•
Svar: 955
Tråde: 58
Lyder mærkeligt.
Hvis det er et nyere ur, så er de røde kort jo på forhånd trykte fra fabrikken, så butikkerne kun skal stemple og udfylde datoen. Dette er de eneste kort der tæller.
Kan han evt. mene at han har bestilt chronometer-certifikatet?
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Micki Jensen Skrev:Jeg vil heller ikke mene man kan, men snakket med en i dag, som ville sælge mig han Omega ur, og han havde lige bestilt nye papir til uret??
De var så ikke kommet i nu, men ville snart dukke op, jeg har bare aldrig selv hørt om man kunne det..
Kan være, at han havde håbet på, at du ville gå med til at købe uret mod aftale om, at han skulle "eftersende" papirerne !!
Hvis det kunne lade sig gøre, at genbestille papirer til ure, så ville landets hælere være de største aftagere af den service, er jeg bange for !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Det er svært at sige, men tror nu heller ikke det er de 3 plastik kort han kan få fat på igen - nu må vi se, han ville nok kontakte mig når de kom..
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Magnum Skrev:En anden god grund til at gemme papirerne særskilt fra ur og boks, er forsikring. Bliver uret stjålet, så vil forsikringen typisk have bevis på at man havde uret/urene, i form af garantibeviset. Er tyven løbet med det hele, så får man o kr. Har desværre mødt mange som har oplevet dette. Jeg opbevarer alle papirer og regninger i bankboks, så sover jeg mere roligt.
Byder lige ind med et opklarende spørgsmål: Vil det være tilstrækkelig dokumentation, såfremt man har billeder, hvor man bærer uret samt billeder af kortene? Eller må jeg da liiiiige se at finde et sted, jeg kan gemme disse.
•
Gem dem et andet sted for en sikkerhedskyld. Har du, eller kender du en som har en bank box, så er det så nemt at smide dem der.
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Nej, har ingen bankboks, men har længe overvejet at få én, da jeg har alverdens papirer, som jeg gerne skal have 'sikret' (pt. er de skannet ind, og ligger trygt i en mailboks)
•
|