Stor opstandelse
Nu er det jo ikke fra at efterabe Loncar....

Men da jeg tilfældigvis faldt over en kasse og værk, som er originalt til en Ranchero, var det jo indlysende at anskaffe skive og visere!

Det var i juni jeg købte kasse og værk - og hen over sommeren har jeg så fundet skive og visere. Skiven er jeg ret tilfreds med. En god redail vil jeg sige (Expert redail) siger de Over There. Viserne - ja ok - de er så blanke at de altid spejler et eller andet og så går det vel - og til skiven ville gamle originale visere vel også "stikke ud".

Et flot ur er det - og så er der et eller andet der gør at det virker større end sine 36 mm

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
Kanon flot ur, Baun !! Icon_e_smile

Rigtig stilfuldt og et godt eksempel på et skivedesign, der holder også i dag !! ............ Bare se på Railmaster !!! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Super flot ur Baun!

Rigtig stilfuldt et design som bare holder
Svar
Jeg synes bestemt Ranchero er noget af det flotteste Omega har lavet, både de store trekantede markeringer og broadarrow viserne. Du må bare lade det få sin egen patina - jeg ville absolut være stolt af det ur

tillykke - godt arbejde
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Fedt ur!

Der er ikke så meget andet end at sige
Måske lige 'oss maj ha en' ...

Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Tommy
Svar
Baun Skrev:Nu er det jo ikke fra at efterabe Loncar....

vh Baun

Jo det er.....

Ser godt ud. Jeg mangler stadig at skifte den "friske" lumen ud med noget mare patina-agtig farve. Men fedt ud er det.

Jeg bliver altid så glad når jeg tager det på.

//
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:
Baun Skrev:Nu er det jo ikke fra at efterabe Loncar....

vh Baun

Jo det er.....
//

Nå men så er det jo heller ikke den værste jeg kan efterabe Icon_mrgreen

Jeg tror jeg skal have fundet en anden rem. Måske en lys brun der matcher farven på indexene - eller? gode ideer?

Den der er på er for sort/blank tror jeg.

vh Baun
Svar
Dine indexer er jo jo nærmest for-patinerede at se på (ikke for patinerede men patinerede i farven på forhånd),- absolut prof re-dial -
Jeg ved ikke helt - men enten helt sort halvmat - eller brunt kalveskind - og jeg tror sidstnævnte har været Omegas oprindelige. En ret simpel en - se til Speedmaster 1965 - ikke fancy synininger - men lidt mørkere end mellem-brun, og alligevel ikke helt mørkebrun - fårehyrdens choice

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Baun

Jeg kunne selv have fundet på det samme, sålænge det hele passer sammen, som i dit tilfælde, sålænge man ikke prøver at sælge uret som original, hvilket dit ur ligner, men bare har det i samlingen, som et fint projekt lavet af forskellige ure, men resultatet må jeg sige tillykke med, da jeg synes at det er perfekt sammensat.

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Baun

Jeg kunne selv have fundet på det samme, sålænge det hele passer sammen, som i dit tilfælde, sålænge man ikke prøver at sælge uret som original, hvilket dit ur ligner, men bare har det i samlingen, som et fint projekt lavet af forskellige ure, men resultatet må jeg sige tillykke med, da jeg synes at det er perfekt sammensat.

MVH Peter

Jeg ville aldrig prøve at sælje uret som 100% originalt.

Men før jeg begyndte at bruge penge på projektet prøvede jeg også at undersøge hvad den slags ure handles til.

Min konklusion er, at der handles ringere "Rancheroer" til 8-10 K, så mon ikke vi ligger i dette leje, hvis sådan et ur skal handles. Det skal det nu nok ikke, men jeg kan altid godt lige at have en fornemmelse af "hvor prisen ligger"!

En 100% original Ranchero ligger vist over 20 K vil jeg tro.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)