Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Eks-svigermoren ringede lige og sagde hun havde fundet et Omega ur min nu afdøde eks-svigerfar havde haft. Jeg skulle have det som minde om han.
Det skal have en tur hos Peter Halse, men jeg vil gerne vide om nogen kan fortælle nogen hvilket værk og årgang det kunne være. Hvis det er hans konfirmationsur er det fra først i 50'erne.
Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak.
Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
en 30 mm sikkert cal 265 fra først i 50'erne.
Du kommer vist ikke uden om en polering og service, nyt glas, krone og rem.
men så kan den jo også godt blive fin. Skiven og viserne ser ikke så tossede ud!
vh Baun
•
Baun Skrev:en 30 mm sikkert cal 265 fra først i 50'erne.
Du kommer vist ikke uden om en polering og service, nyt glas, krone og rem.
men så kan den jo også godt blive fin. Skiven og viserne ser ikke så tossede ud!
vh Baun
Jov, skiven og viserne ser ok ud og det går også, men det trænger til en omgang det kan vi ikke blive uenige om. Navngav man dem ikke i 50'erne? Hvordan er holdbarheden af værkerne og er de interresante for samlere.
Mvh
Thomas
•
De automatiske Seamastere startede i 48 men de Manuelle blev først til seamastere i 56-57 - og der blev sideløbende fremstillet Omegaer uden speciel model betegnelse.
30 mm værket holder nærmest evigt hvis ikke det har været skadet af vand.
vh baun
•
Svar: 2,247
Tråde: 247
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg ved INTET om Vintage Omega, men jeg vil bare tilføje at jeg syntes det er så FEDT at se et kvalitets ur som er blevet brugt, altså virkelig brugt.
Det er i mine øjne klart et ur du skal have shinet op og bruge med fornøjelse.
plus aura plus, telle est la vie.
•
Nopanic Skrev:Jeg ved INTET om Vintage Omega, men jeg vil bare tilføje at jeg syntes det er så FEDT at se et kvalitets ur som er blevet brugt, altså virkelig brugt.
Det er i mine øjne klart et ur du skal have shinet op og bruge med fornøjelse.
Eks-svigerfar Knud var håndværker, elinstallatør så det har været brugt, glasset er lige så ru som sandpapir. Trods sliddet tror jeg faktisk den kan blive rimlig pæn og brugbar. Hvis det var en der var købt ville jeg muligvis ikke ofre en omgang på den, eller købe den i denne stand, men som sagt er det jo fint minde at have om en person man har kendt.
Mvh
Thomas
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Jeg vil da kun sige: Det KAN blive flot, rigtig flot. Med den rette polering, så som nyt, men er det, det du vil. Det skal man jo gøre op med sig selv inden, for bagefter er det forsent. Hvad der er poleret væk, er væk...
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Lars Skrev:Jeg vil da kun sige: Det KAN blive flot, rigtig flot. Med den rette polering, så som nyt, men er det, det du vil. Det skal man jo gøre op med sig selv inden, for bagefter er det forsent. Hvad der er poleret væk, er væk... 
Normalt anbefaler jeg ikke polering, men den trænger virkelig.
Der kan selvfølgelig være en pointe i at lade den fortælle historien om et ur der har været med håndværkeren på arbejde i mange år - og så kun forny glas og krone....
Men jeg ville lade den polere - den er for ringe!
vh baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jeg ville lade den få nyt glas og en polering + rens og smøring. Jylland = Halse (Peter og Poul) i Horsens og det er nok noget af det bedste du kan give det, uden at blive flået - og med respekt for at det er vintage - København, tag Krognos på Frederiksberg Alle
vh
•
|