Jubilee lænke
Hej!
Kan nogen hjælpe med hvilken lænke der bør sidde på en GMT med serienr.: 2.109.XXX? Også endestykker.
Jeg tænker selvfølgelig en lænke der passer urets alder. (sådan ca. Icon_e_smile )
Venligst Søren
Svar
Lyder som om du har en Gmtmaster ref. 1675.
Til den passer en jubilee 62510H med 550 endestykker. En ny lænke koster ca. 3000kr
İmage
Svar
Jeg siger tusind tak! Icon_e_smile
En helt ny går vist ikke sammen med et "lettere" brugt 1675.
Jeg vil prøve at finde en lænke der er "kørt til".

Mvh Søren
Svar
Hej Magnum

Passer 550 endestykker på en Jubilee lænke, ikke såvidt jeg ved, for så vidt jeg ved passer 550 endestykkerne kun på Oyster lænken. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
Det er "555" til en moderne Jubilee og "55" til en gammel. (6251)

FH
Svar
peter Skrev:Hej Magnum

Passer 550 endestykker på en Jubilee lænke, ikke såvidt jeg ved, for så vidt jeg ved passer 550 endestykkerne kun på Oyster lænken. Icon_e_confused

MVH Peter

Hej Peter.

Jeg købte en ny jubilee hos Klarlund til min 1675, og der sidder 550 på.
Submariner bruger 580 på 5513/12 og 1680
İmage
Svar
Søren jeg ville ikke være bekymret for at sætte en ny Jubilee på et lettere slidt 1675. Jubilee lænken er jo ikke som en Oyster, så selv en ny Jubilee vil ikke virke "for ny" på et brugt 1675. Enig i at en sprit ny Oyster på et lettere slidt 1675 måske ville være en lidt uheldig kombi.

De kombinationer der går til ref. 1675 er i øvrigt:

Lænke/endestykker (listet i kronologisk rækkefølge):
Oyster 7206 58 (aller første 1675 og sjældent set)
Oyster 7836 280 (60´erne)
Oyster 78360 580 (resten)
Jubilee 62510 H 550

/Mads
Svar
Jeg synes ikke det ser forkert ud med en ny jubilee lænke på min 1675, det tror jeg ikke du behøver være bange for.

İmage
İmage

Medmindre din kasse er godt brugt som denne 5512
İmage
İmage
Svar
Nej det kan jeg se ikke gør noget at sætte en ny lænke på et brugt ur.
Det vil jeg da på det kraftigste overveje!!

Her er min. Er mere brugt ud end din Magnum og den har i hvert tilfælde fået de poleringer den kan tåle og jeg kan bruge hver dag uden at skulle være nervøs for ridser. Icon_e_smile

İmage

Endnu engang tak for tilbagemeldingerne!!
Svar
Hvis du hellere vil have en Jubilee lænke på end en Oyster siger du bare til. Jeg har en Jubilee liggende og tager gerne din Oyster i byt Icon_e_biggrin

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)