Speedmaster- Caliber 1863
Tak til Stenstrup og Mutlu for en yderst dejlig handel.

Jeg har altid holdt af Speedmaster (det var også mit første rigtige ur), og altid fundet deluxe udgaven rigtig lækker.
I dag er det 1863 som er den elegante udgave af det legendariske værk (1866 hvis man er til månefase), og jeg har altid fundet finishen virkelig høj, man får virkeligt meget for pengene. Den høje finish er "hele vejen igennem" værket. Ved mange værker er det kun det synlige der er flot finisheret og resten er standard, men her får den på alle tangenter.
Geneve-slibninger, polerede flade skruer, ståldele er trukket af og polerede, vinkler er polerede osv.
(skruerne kan godt se lidt fedtede ud, men det er bare reflekser i glasset)

Jeg er meget sjældent til glasbagkasse, men her nyder jeg det.

İmage

İmage

İmage

İmage

Stopuret var igang, så her kan man se tandhjulenes indgribning
İmage
İmage
Svar
Rigtig flotte detaljer - en fryd for øjet. En glasbagkasse der giver indkig til noget særligt Icon_e_biggrin
Giver blot et lille stik i hjertet, at jeg byttede min 1863 bort Icon_e_confused

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Smukt. er den eneste forskel på 1861 og 1863 (sidstnævnte er vel fra lemania 1873) i finish - eller er der andet der er ændret?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Smukt. er den eneste forskel på 1861 og 1863 (sidstnævnte er vel fra lemania 1873) i finish - eller er der andet der er ændret?
vh

Overordnet set er det kun finishen der er forskel. I 1861 er stoparmen til chrono-sekundhjulet i plastik og 1863 er den i stål.
(havde også været lidt af en øjebæ)
İmage
Svar
Magnum Skrev:
hannover_dk Skrev:Smukt. er den eneste forskel på 1861 og 1863 (sidstnævnte er vel fra lemania 1873) i finish - eller er der andet der er ændret?
vh
Overordnet set er det kun finishen der er forskel. I 1861 er stoparmen til chrono-sekundhjulet i plastik og 1863 er den i stål.
(havde også været lidt af en øjebæ)
.. ja delrin bremsen er absolut ingen skønhedsåbenbaring, navnlig ikke når den er gulnet af alder Icon_e_sad

Om forskellene har Steve Waddington har et bud: "22 dele er forskellige, og mindst 13 skruer".
Men det er en teori baseret på en sammenlignende partsliste mellem 861 og 863. - Kunne være spændende at høre, om hans teori holder.

Svar
Geodoc Skrev:Om forskellene har Steve Waddington har et bud: "22 dele er forskellige, og mindst 13 skruer".
Men det er en teori baseret på en sammenlignende partsliste mellem 861 og 863. - Kunne være spændende at høre, om hans teori holder.

Jeg har ikke nærstuderet listerne, men jeg ved at delene har forskellige numre. Forskellen skulle udelukkende være finish, hvilket jo også er en betydelig forskel, også prismæssigt.
Hvis en urmager bestiller en del til en 1863 med glasbagkasse, så nytter det ikke at få en 1861 del med standard finish. To forskellige numre er nødvendigt, selvom delen i princippet er den samme.
İmage
Svar
Magnum Skrev:
Geodoc Skrev:Om forskellene har Steve Waddington har et bud: "22 dele er forskellige, og mindst 13 skruer".

Jeg har ikke nærstuderet listerne, men jeg ved at delene har forskellige numre. Forskellen skulle udelukkende være finish, hvilket jo også er en betydelig forskel, også prismæssigt.
Hvis en urmager bestiller en del til en 1863 med glasbagkasse, så nytter det ikke at få en 1861 del med standard finish. To forskellige numre er nødvendigt, selvom delen i princippet er den samme.
Det er en forklaring, der giver god mening. - Tror også at vi kan fastholde, at udover finish- er plastik bremsen forskellen Icon_e_wink

Svar
Super flotte fotos Icon_cool ... af et ur, som jeg sagtens kunne finde på at købe Icon_e_wink Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Super flotte fotos Icon_cool ... af et ur, som jeg sagtens kunne finde på at købe Icon_e_wink Icon_e_biggrin

jeps det er virkelig lækre billeder - en fornøjelse at komme så tæt på.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)