Hverdagsur
Hej

Jeg er interesseret i at høre hvordan i bruger jeres Rolex, jeg har selv et SD som jeg bruger til dagligt og ham der har haft det før mig må ha passet ekstremt godt på det, for jeg synes allerede at der er kommet nogle små ridser og skrammer bare af mit hverdagsbrug, som ikke var der før.

Jeg synes personligt det er synd ikke at bruge uret til hverdag, men jeg må nok også bare indse at det ikke er så modstandsdygtigt overfor ridser og den slags Icon_smil
Rolex Sea Dweller 2008
Citizen PINGO
Svar
Nu har jeg ikke et Rolex selv, min far har, og jeg ved at han bruger sit til hverdag. Hvis han har en arbejdsdag hvor han kommer ud for lidt mere fysiske opgaver, så lader han det nogen gange blive hjemme. Nu arbejder han med strålebehandling, så det er begrænset for hvor fysisk opgaverne kan blive.

Men personligt ville jeg selv gå med urene, om de kostede 5000 eller 40000 kroner. De er til for at blive brugt. Det vil svare lidt til at få syet et lækkert jakkesæt til 30000 kroner og så bare hænge det ind i sit skab og lade det være.
Revue Thommen Diver Professional Autiomatic
Svar
Jeg har et GMT Master IIc, og bruger mit hver dag. Jeg sover, bader, svømmer, træner, arbejder og skider med uret på.
Det har fået masser af små ridser, især lænken er godt medtaget af små ridser. Men jeg bruger uret, og nyder at bruge det hver dag.
Det er til for at blive brugt, og ikke for at ligge i en skuffe.
Svar
Jeg har det helt som gooman. Det er faktisk kun mit helguld jeg kan finde på at tage af, da det jo trods alt nemmere får ridser, og især nemmere kan få en dyb ridse. De fine hair-line ridser urene ellers får, thja - sådan er det. Det er jo brugsgenstande.

/Bjørn.
Svar
Gooman Skrev:Jeg har et GMT Master IIc, og bruger mit hver dag. Jeg sover, bader, svømmer, træner, arbejder og skider med uret på.
Det har fået masser af små ridser, især lænken er godt medtaget af små ridser. Men jeg bruger uret, og nyder at bruge det hver dag.
Det er til for at blive brugt, og ikke for at ligge i en skuffe.

Kunne ikke siges bedre 100% enig
brug det og nyd den brugs patina det render sig til Icon_cool
Svar
Ure er generelt til for at blive brugt. Selvfølgeligt må man godt tage hensyn og tage det af hvis man skal ha hænderne i metalspåner Icon_e_smile og i det hele taget tage lidt hensyn til det, tage det af hvis man skal rode med armen oppe under skærmen på bilen, slå søm i hårdt træ hele dagen o.l., men til alt dagligt, skal det blive trofast på armen.

Specielt et Rolex som SD tåler det i den grad, tænk på det som det dykkerur det er. Det er et tool ur og det kan holde til MEGET.

De første ridser ser man, men det bliver hurtigt en vane og bliver mere en charme ved uret.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Helt enig med de ovenstående udsagn. Jeg bruger selv min DeepSea hver eneste dag og til alt slags arbejde. Den er med på job, i svømmehallen, i haven osv. Det betyder selvfølgelig også at den allerede har fået en del patina efter lidt over ét års brug, men det gør bestemt ikke noget, det giver uret sjæl og jeg nyder de brugsspor som uret får.
Svar
DonWerner Skrev:Helt enig med de ovenstående udsagn. Jeg bruger selv min DeepSea hver eneste dag og til alt slags arbejde. Den er med på job, i svømmehallen, i haven osv. Det betyder selvfølgelig også at den allerede har fået en del patina efter lidt over ét års brug, men det gør bestemt ikke noget, det giver uret sjæl og jeg nyder de brugsspor som uret får.

Lige det der kunne jo føre til en lille sidebemærkning om, at det kan gøre en forskel om har bestemt sig for at uret skal blive hos en, eller om man selv mener det skal videre inden for et år, for netop dér, vil en DeepSea og andre selvfølgeligt tabe i værdi ved for mange hverdagsspor.

Det er lidt som med min Omega PloProf - Jeg har besluttet den bliver, og så må den ha lov at komme ned i havet til sten og rurer (lover de kan lave mærker hvis man er uheldig), lige så meget det vil.

Som helt ekstra bemærkning kan man vel sige, at det med bare at bruge og bruge, gælder mere for tool-watches og daglig ure end for et 18K Patek guldur Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Helt enig Hannover...Min DeepSea går ingen steder, det er besluttet for længst og af samme grund behøver jeg ikke bekymre mig om værditab, for selvfølgelig koster det nogle kr. at bruge uret som jeg gør. Vi kan heller ikke blive uenige om at havde det været en 18k PP der sad på min arm, blev den nok brugt anderledes, men DS'eren er det ultimative tool-ur, så den skal sgu ha' nogle tæsk! Icon_e_biggrin
Svar
Et Rolex med brugsspor, kan også bringes tilbage til næsten nystand ved service.
Når Klarlund har poleret uret, er ALLE de små brugsspor pist væk.
Det er klart at et stort hak ikke forsvinder !

Jacob
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)