Historikhjælp til Seamaster/Recife
Jeg har søgt forgæves snart sagt alle steder, men har nu oprettet mig her i håb om hjælp.
Uret blev hjemtaget specielt til mig fra en messe (i Geneve, så vidt jeg husker) af en dengang ret estimeret urmager på Vestegnen.
Han fik det med fra udstillingen i en fin plastikpose(!) og meddelte mig, at det var eneste eksemplar i DK.
Sidste år trængte lænken til nye splitter, og det tog den lokale autoriserede forhandler 3 måneder. Så længe kunne jeg ikke klare mig uden et Seamaster, så jeg indkøbte et nyt.
Tænkte så at ville sælge det gamle, men kan som nævnt ovenfor ikke finde det nogen steder, og ville da gerne medsælge en historik.
Omega har vel ikke kun lavet prototyper til udstillingsbrug?
(Bliver lige nødt til at oprette et nyt indlæg gr. begrænsning på billeder)
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Og her kommer garantibeviset:
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Hm-hm, hvad går lige galt med billedvedhæftningen? De er blevet "skrumpet".
Edit: skiftede browser fra Safari til Firefox, og så virker det.
Svar
Hej!

Den er ikke beskrevet i deres database hvor man ellers kan finde det meste. Den model der kommer nærmest er ref. 796.0855 som er titan/guld og som også har caliber 1426 som dit. Så måske er der noget om det er specielt.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Tak, Thomas - og ja, den model har jeg også fundet. Mit skulle dog efter det oplyste være et år yngre.
Mon jeg skal have fat i firmaet for at få det opklaret?
Svar
Hej!

Der er noget jeg undrer mig over og det er "SD". Normalt er det en forkortelse for materialet det er lavet af og burde være "TI" når det er titanium. Jeg har aldrig set "SD" og forkortelsen er heller ikke de oversigter jeg har med Omega koder.

Hvis du ikke finder svar her kan jeg anbefale:
[url]"http://www.watchprosite.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchprosite.com/[/url] hvor der er nogle virkelig skrappe Omega nørder. Du skal registrere dig og spørge i Omegaforumet.

Mvh
Thomas
Svar
Den er jo i den store bog på side 307 - vist sammen med et herreur.

Jeg skal tage et billede når jeg får tid. Den hedder "the Recife".

Første ur med buet safir glas i øvrigt.

vh Baun
Svar
Ahhh det er "SO" og ikke "SD". SO er Oxidized steel og ikke titanium. Men modellen er stadig ikke i arkivet, kun denne herre/unisex model med ref. SO 396.0984.

Mvh
Thomas
Svar
Det ur meget sjældent. Jeg mener den blev introduceret i 1985 og udgik efterc et par år og blev udskiftet med skildpadden Seamaster 120.
Svar
Tak, Columbo - og 1985 passer meget godt med, at det var en nyhed på urmessen, som må have fundet sted ultimo 85-primo 86. Det var i øvrigt en lidt pebret pris dengang.
Som jeg forstår de seneste indlæg, er mit gode gamle titaniumur nu blevet til et oxideret stålur?
Jeg venter i spænding på et billede af side 307, tak til Baun. Skal i øvrigt hilse og sige, at det åbenbart var en god idé med det buede safirglas. Alt på uret er, som da det forlod fabrikken (lige med undtagelse af de nye splitter i lænken), og glasset har ikke en ridse. Det har været en fast bestanddel på mit venstre håndled i alle 25 år.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)