24-08-2014, 10:40 AM
Jeg har for mange år siden arvet et lommeur af min far, som jeg bruger fra tid til anden. Selv har jeg aldrig gået så meget op i opbringelsen af uret, men nu spørger mine egne børn, så nu er nysgerrigheden tændt. Derfor håber jeg, at der måske var nogen herinde, der kunne fortælle mig lidt om uret.
Det eneste jeg ved om det, er at det skal være lidt specielt fordi sekundviseren sidder sammen med de andre viser, det var dog det eneste jeg fangede, da en urmager havde det inde - var på tidspunktet teenager, og havde travlt med mange andre ting i mit liv
Jeg håber på, at der er nogen der kan fortælle mig noget om uret?
Her er en række billeder af uret, samt en video til sidst - billeder kan gøres større ved at klikke på hvert enkelt billede, desuden kan filmen afspilles ved at trykke det sidste billede:

Video:
Det eneste jeg ved om det, er at det skal være lidt specielt fordi sekundviseren sidder sammen med de andre viser, det var dog det eneste jeg fangede, da en urmager havde det inde - var på tidspunktet teenager, og havde travlt med mange andre ting i mit liv
Jeg håber på, at der er nogen der kan fortælle mig noget om uret?
Her er en række billeder af uret, samt en video til sidst - billeder kan gøres større ved at klikke på hvert enkelt billede, desuden kan filmen afspilles ved at trykke det sidste billede:

Video:

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)