Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Tilmeldt: Mar 2014
Så fik jeg endnu en speciel klokke hjem.
Omega seamaster 200 aka banana.
Beklager, rigtige billeder kommer, så her et link til en fin artikel samt billede.
[url]"http://www.hodinkee.com/blog/2008/12/15/omega-banana-seamaster-200-the-diving-watch-for-the-individu.html">http://www.hodinkee.com/blog/2008/12/15 ... ividu.html[/url]
Og jagten på den rigtige lænke 1162 med korrekte endestykker (som jeg ikke lige husker nummer på )
Har den på en bred 22mm grå læderrem - så den passer font til skiven.
Hilsen og god søndag
Loncar
PS. Bliver nu helt i tvivl om hvilken lænke der er den korrekte, idet jeg læser på et site "correct 1170 bracelet"......
Input ønskes!
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Tilmeldt: Dec 2011
Congratulations on an unusual watch . I like the banana name
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Tilmeldt: Mar 2014
Thanx willy.
I don't believe that there are so many of them out there.
The ref comes also with a more anonymous dial. But the banana is the right one.
/ loncar
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Tilmeldt: Dec 2011
What is the size of the Banana , and what caliber is in it ?
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Tilmeldt: Mar 2014
41 and the good cal 565 (automatic).
Not confirmed - but should have been worn by the French marine divers.
Nevertheless - fits perfect into my humble collection of omegas-worth-having (IMHO).
•
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
Tilmeldt: Sep 2008
Lækkert klokke, tillykke med den, selvom jeg nok selv ville tage en non-banana skive
Loncar Skrev:Not confirmed - but should have been worn by the French marine divers.
Jeg går ud fra du taler om SHOM?
Citat:The SHOM Seamaster was so named because Omega created this model for France's Service Hydrographique et Océanographique de la Marine (SHOM), a public agency that is charged with documenting and studying the oceans as well as supporting mariners through the publication of charts, maps, guides and almanacs.
Der er altså ikke tale om Marine Nationale og der eksisterer mig bekendt ikke decom papirer eller væsenlig dokumentation for en egentlig kontrakt mellem SHOMs og Omega. Never the less - fin klokke
/longbear
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Tilmeldt: Mar 2014
Næ jeg mente nu denne ref. Se link til artikel i mit første indlæg.
Jeg ved godt at skiven er lidt fætter-br agtig. Men der er altså ikke så mange af dem i dk.
Desuden kan jeg godt li den.
•
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
Tilmeldt: Sep 2008
Det er faktisk din Banana ST166.068 og Hodinkee artiklen jeg tager udgangspunkt i, men indrømmer at jeg fik mixet lænkeref op med den "rigtige" SHOM 166.0177. Min kommentar vedr SHOM var også ment som en invitation til at du kunne uddybe din ide vedr de franske marine dykkere. Jeg kan godt se at Hodinkee skriver noget tilsvarende, men der er forhåbentligt lidt mere "kød på benet" end det?
Jeg har interesseret mig for militær ure de sidste 8 år - i starten med en vis fokus på Marine Nationale og jeg har aldrig stødt på banan-rygtet eller set et Banana nævnt i en MN-tråd. Derfor undre det mig at Hodinkee nævner det, og antager at de mener SHOM som jeg intet kender til. Efter dit svar igår googlede jeg videre og jeg kan simpelthen ikke finde gode tråde der kunne give anledning til det MN rygte (og faktisk heller ikke til SHOM tilknytning)
På den positive front må jeg dog sige at min googlen har fået mig til at ændre syn på bananen, og den er altså super fed - så jeg trækker mit valg af den sorte SHOM (.0177) tilbage og forstår fuldt ud dit valg. De flotteste billeder jeg så var på mesh.
Vedr lænken har jeg fundet denne tråd hvor det bliver diskuteret.
http://www.thewatchforum.co.uk/index.php...opic=55717
For de banan gale er det vel også i denne kontekst relevant at fortælle at Crepas laver 300 stk Banana homage til levering ultimo 2014. Velbekomme den ser nemlig også rigtig flot ud.
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Tilmeldt: Mar 2014
Næ, jeg har ikke mere info om de franske dykkere. Interessant med den banan du viser. Med hensyn til lænkeref; interessant indlæg. Så er spørgsmålet om den kan skaffes....
Jeg vil gerne have mine ure så originale som muligt.
Tak for input.
Loncar.
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Tilmeldt: Mar 2014
Her er så bananen.
Med en lækker grå læderrem. Som er 22mm hele vejen.
Passer godt til det grå i skiven.
Sender fra Greenwich (klokkens Ground zero).
•