En Albatros fløj forbi
Havde netop besøg af en ur-ven, der oprømt berettede, at han var på vej hjem med en nyerhvervet "Albatros", om han ikke liiige skulle lægge vejen om ad Silkeborg.
Jo da - I allerhøjeste grad.

Omega intrododucerede Chrono-Quartz (populært kaldet Albatros) i forbindelse med de olympiske lege 1976.
Det var første ur, der kombinerede analog (quartz drevet) visning med digital display og kronograf.

İmage
Her bliver Speedmaster 125 "den lille", til trods for, at 125'eren har en "vis fylde".

Populærnavnet Albatros stammer fra de "vinger", som batteriholderne danner i kaliber 1211.
İmage
... ja der er faktisk 2 batterier. Man skulle jo nødigt løbe tør for elektroner Icon_e_wink

ST 396.0839 har en bredde incl. trykknapper: 51 mm.
Atter kan jeg undre mig over de "unge brushoveder", der "ikke gider vintage, for de er så små" - ???

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Spændende historie!
Jeg kom til at kigge på 125eren. Hvordan fungerer værket?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
phrede Skrev:Spændende historie!
I 125'eren tikker en: Omega 1041, der svinger 28.800 bph. Det har 2 "finurligheder":
#1. Der er central minuttæller
#2. Automatic'en trækker kun op venstre om, ligesom 1040 & 1045. (Det kostede så en ny watch winder Icon_e_confused)

Det tror jeg faktisk ikke at jeg har set før, altså central minutæller. Godt nok lækkerier
Svar
Geodoc Skrev:
phrede Skrev:Spændende historie!
I 125'eren tikker en: Omega 1041, der svinger 28.800 bph. Det har 2 "finurligheder":
#1. Der er central minuttæller
#2. Automatic'en trækker kun op venstre om, ligesom 1040 & 1045. (Det kostede så en ny watch winder Icon_e_confused)

Det tror jeg faktisk ikke at jeg har set før, altså central minutæller. Godt nok lækkerier

Jeg var ikke klar over, at 104X værker trækker kun op i den ene retning Icon_redface Tak for info Icon_razz
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)