Rep/eftersyn Omega 300m
Hej alle !

Mit kære Omega 300m (2531.8000) gik i stå her idag, kl 13.09, og jeg kan ikke få det igang igen, hverken ved at ryste det eller trække det op. Jeg kan høre tandhjulene kører når jeg trækker det op.

Det må derfor en tur til service. Hvem kan i anbefale i KBH til dette ur, og hvordan med priser? 
Jeg antager det ikke er det mest komplicerede værk, og styrer derfor uden om Klarlund.

Jeg overvejer besøge en af nedenstående, og hælder mest til Krognos (da der er nemmest at parkere, og priserne oplyses på hjemmesiden  Icon_Up)

Krognos - Eftersyn 1750.- 

Mølbak

Svajts (Eller laver han primært kun ældre vintage?)

Lad mig høre jeres erfaringer og kommentarer :)

God aften.
Svar
Jeg har for nylig haft gode (og hurtige) oplevelser her http://vintageure.dk/Urmagerservice og det er klart også mit valg næste gang, når vi snakker Sjælland. Alternativt kan man sende til Halse i Horsens som også er en good guy og samtidig Omega AD.

Vil du høre om mine erfaringer med de andre du nævner er du velkommen til at sende en PB.
Svar
Hej Kim!

Tak for hurtigt svar, jeg har luret lidt på Urmagerservice, men så vidt jeg kan forstå har de ikke noget fysisk værksted, ej heller adresse.
Jeg kan derfor umiddelbart føle mig lidt utryg ved at sende et af mine ure afsted, uden at vide hvor det lander.
Dog er priserne konkurrence dygtige og, hurtig ekspeditionstid tiltaler mig kraftigt.

Hvilket ur havde du til service, og hvad var ekspeditionstiden?

God fredag Icon_smil
Svar
De har et værksted, men ikke en butik. Vil du have flere detaljer kan du evt. skrive til Thomas (ejeren af vintageure.dk som formidler servicen)

Mht. mit ur var det et Red Sub som jeg havde til service og det tog ca. 14 dage.
Svar
Og hvis ikke urmagerservice tag ind til Mølbak. Ventetid er nok 3 - 6 uger men han er dygtig. Tjek åbningtider som er lidt dårlige. Han er vidst nok alene. Fik service på et 1976 Seikour og betale 2.000 kr. Dit ur er nok ikke mehet dyre.
Krognus er temmelig langsommelige har jeg hørt. Helt op til 4 - 6 måneder.

Men skal service være billigt er der nogen gange ulemper.
Svar
Kan man ikke finde ud af at servicere et Omega cal. 1120 bør man ikke kalde sig urmager. Priserne på service svinger fra 1200 - til 3000,- har jeg fra folk der har spurgt flere steder. Måske er det en tilsnigelse men det lyder som om at den lange leveringstid følger den høje pris, som igen indikerer at reparationerne sendes ud af huset. Så er vi tilbage ved diskussionen om at have tillid til sin håndværker og være sikker på hvad der forstås ved fuld service. Det er klart at hvis politikken er at der altid f.eks. skiftes alle pakninger er det dyrere end hvis det udelukkende er værket der koncentreres om.

P.N.
Svar
Tak for svar alle. Lige for en slå ting fast, jeg er ikke ude efter et billigt discount eftersyn, hvor prisen er altafgørende.
Det var for at illustrere jeg ikke giver 4-5 tusind for et service på dette ur (= Klarlund/AD) men leder efter noget i 2.000.- klassen, om det koster 1.800 eller 2.200 betyder ikke det vilde, sålænge servicen er iorden :)

Jeg forhører mig hos Urmagerservice ang. servicetider mm, og så ryger det nok afsted dertil :)

God weekend.
Svar
Jeg har brugt Krognos ved flere lejligheder og har været tilfreds med servicen og de aftalte tider
P.Sebastian

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
Svar
Jeg venter stadig på at Krognos får kigget på mit ur - som han fik indleveret for 3 1/2 år siden.
Det er ved at være tid til at rykke for en status igen. Det er jeg de sidste par år, begyndt på hver 6. Måned, og får hver gang at vide, at nu skal han nok kigge på det.

Så Krognos skal man vist også være tålmodig med
/Anders
Lidt fattigere ... men meget rigere
Svar
(04-02-2016, 09:47 PM)Glatnakken Skrev: Jeg venter stadig på at Krognos får kigget på mit ur - som han fik indleveret for 3 1/2 år siden.
Det er ved at være tid til at rykke for en status igen. Det er jeg de sidste par år, begyndt på hver 6. Måned, og får hver gang at vide, at nu skal han nok kigge på det.

Så Krognos skal man vist også være tålmodig med
3 1/2 år? Det lyder helt forrykt i mine ører.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)