Svar: 3
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hejsa,
Som så mange andre har jeg fået øjnene op for et omega speedmaster. Jeg synes det er elegant og har en fantastisk historie.
Jeg har læst lidt og tænker at vejen at gå er det klassiske 3570.
Mit spørgsmål er så om jeg skal købe et nyt som så bliver 311.30 eller et brugt 3570 - det er umiddelbart samme ur, men er de lige velansete?
Hvad er en god pris på et brugt speedmaster3570 i god stand hvis jeg venter lidt?
Den første pris der kommer op på et nyt speedmaster 311.30 er 25795. Er det en fin pris?
På forhånd tak
•
Svar: 39
Tråde: 6
Modtaget Likes: 17 i 7 svar
Givet Likes: 17
Hej Tibber,
Jeg deler din fascination for Omega Speedmaster. Er dog selv mere til vintage end nye ure. Jeg har en Speedmaster 145022 fra 1971, som designmæssigt ligger meget tæt på de versioner af Speedmaster der var på månen (dvs referencerne 105012 og 145012). Ca 26000 dkk for et nyt Speedmaster virker umiddelbart ok, men jeg vil anbefale dig at gå ind og kigge på Chrono24 for at få et indtryk af, hvor markedsprisen er.
•
Hej,
Mange tak for dit svar.
Jeg er også selv rigtig glad for vintage. Har et par stykke som er mine klare favoritter.
Jeg har et indtryk af at det på chrono24 ligger på 20k, men har kun lige et overblik for det der er nu og det var derfor jeg ville høre hvad folks indtryk af en rigtig god pris er.
Nogle meninger mht referencer nye vs gamle af de klassiske moonwatches?
•
Svar: 39
Tråde: 6
Modtaget Likes: 17 i 7 svar
Givet Likes: 17
Hej igen,
Det er min erfaring at prisen på Omega Speedmaster, nyere som ældre, ligger nogenlunde fast, så det er svært at købe til en 'rigtig god' pris. Ihvertfald er der grund til at være agtpågivende, hvis du finder et ur, hvor prisen ligger betydeligt under markedsniveauet.
På Chrono24 kan man dog ofte spare noget ved at købe i udlandet. Jeg købte selv mit vintage Speedmaster i Italien. Uret var helt som beskrevet i annoncen og alt gik fint, men der er naturligvis en større risiko ved at handle i udlandet, og det er noget nemmere at komme efter en dansk sælger, hvis der er noget galt.
Såvidt jeg ved er den tidligere reference 35705000 og den nye, 311.30......helt identiske, men det er jo med et nyt ur som med en ny bil - et pænt værditab så snart de forlader forretningen
•
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Så vidt jeg ved er forskellen på den nye 311.30 og den gamle 3570 vist mest lænken der er forbedret og det ekstra der er i kassen med rem og værktøj. Den nye er en forbedring, men jeg mener ikke den modsvarer den prisstigning den kom med (men det er måske fordi jeg er glad for 3570 på en læder rem). Hvis du vil betale mere for lir så gå efter den nye 311.30, ellers gå efter 3570.
Hvis du beslutter dig for at gå efter en vintage model så kan det anbefales at købe (eller låne) bogen "Moon watch only" så du ved hvad det er du køber
https://www.saxo.com/dk/moonwatch-only_g...2940506033
Det er nu en fed bog, selv hvis du ikke skal have en vintage speedy.
•
Mange tak for jeres indlæg. Jeg vil kigge lidt efter rundt omkring, evt også efter et med cal 861.
Godt nytår! :)
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Ellen 321.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•