Hvilken model er dette?
Hej,

Jeg er i min søgen efter et NATO-strap til mit Omega-ur stødt på dette billede fra Omega's hjemmeside:

Er der nogen, som kan hjælpe med navnet på denne model?

İmage

Venlig hilsen
Niclas
Svar
Jeg kender ikke referencenummeret (det er der nok en anden der kan grave frem), men ud fra kassen, skivedesign, visere, samt den opadpegende pil på skiven, er der tale om en meget sjælden vintage model, som har været fremstillet til militært brug og er udleveret militært, formentlig til RAF.

Det er en model fra 1940-50´erne, vil jeg skyde på.

Absolut ikke noget, der ses udbudt ret ofte og i de få tilfælde det bliver, så er prisen meget høj pga. samlerinteressen. Iøvrigt ses de sjældent i den viste stand (formentlig fra Omegas egen samling) og hvis de gør, så skal man være på vagt, idet der som følge af den høje pris, er et marked for fakes - altså uægte efterligninger lavet i østen eller Indien.

Hvis man får et sådant tilbudt, så er det klogt at alliere sig med kyndige personer (f.eks. er der et par stykker herinde), som vil kunne hjælpe med verifikationen.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(15-03-2016, 04:48 PM)Niclas Skrev: Hej,

Jeg er i min søgen efter et NATO-strap til mit Omega-ur stødt på dette billede fra Omega's hjemmeside:

Venlig hilsen
Niclas

Year - det kan jeg!  Icon_blink

Det er rigtig nok som Peter siger et Omega militær ur brugt af RAF i 50'erne!

Referencen er 2777-1 - den viste er en såkaldt thin arrow - den findes i både en thin og en fat arrow udgave!

RAF købte dem i to batches og de alle markeret på bagsiden med militær inskriptioner!

De er draftet i 1953 og første batch gav 5900 eks. - andet batch er der lidt debat om men samlet set er de fleste enige om at de kan findes med et nummer op til 11000!

Jeg har iøvrigt begge udgaver i min samling....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Så faktisk en til salg for et par uger siden.. Lidt noget lort jeg har glemt siden Icon_head Den var ''billigere'' end jeg havde regnet med, husker ikke heeelt hvad prisen var.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
(15-03-2016, 06:30 PM)gmt-geek Skrev:

Venlig hilsen
Niclas

Referencen er 2777-1 - den viste er en såkaldt thin arrow - den findes i både en thin og en fat arrow udgave!

RAF købte dem i to batches og de alle markeret på bagsiden med militær inskriptioner!

De er draftet i 1953 og første batch gav 5900 eks. - andet batch er der lidt debat om men samlet set er de fleste enige om at de kan findes med et nummer op til 11000!

Vh. Jon

Tak for svar til Jer alle. Især det meget detaljerede fra dig, Jon - det var en stor hjælp!

Kan du huske, hvor du fik dine to ure fra. Og hvad du eventuelt gav for dem?

Og har du måske et par billeder af dem, som man må se ;)
Svar
(15-03-2016, 08:52 PM)Niclas Skrev: Tak for svar til Jer alle. Især det meget detaljerede fra dig, Jon - det var en stor hjælp!

Kan du huske, hvor du fik dine to ure fra. Og hvad du eventuelt gav for dem?

Og har du måske et par billeder af dem, som man må se ;)

no problem!! :-)

jeg afleverer aldrig mine købs kanaler på vintage siden så det kan jeg ikke hjælpe med...
- min samling er frugten af  mindst 20 års research(læs: mange 1000timer.. ) og samleri...

jeg skal derimod nok finde et par billeder i morgen og smide ind i tråden..

vh. jon
Svar
(15-03-2016, 06:30 PM)gmt-geek Skrev:

Venlig hilsen
Niclas

Vh. Jon
Respekt Jon, elsker når du slynger om dig med din store viden :up:

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
(15-03-2016, 09:20 PM)T.Hansen Skrev: Respekt Jon, elsker når du slynger om dig med din store viden Icon_Up
Fuldstændig enig Icon_clap  - sidder med ganske tilbagestrøget hår. - Forum, når det er allerbedst Icon_Up

Med venlig hilsen - Geodoc
[-]
  • pbr
Svar
(15-03-2016, 10:06 PM)Geodoc Skrev:
(15-03-2016, 09:20 PM)T.Hansen Skrev: Respekt Jon, elsker når du slynger om dig med din store viden Icon_Up
Fuldstændig enig Icon_clap  - sidder med ganske tilbagestrøget hår. - Forum, når det er allerbedst Icon_Up

Med venlig hilsen - Geodoc

Takker mange gange gutter!  Icon_Up

Her er der et par billeder af fat arrow - ikke just nye billeder, men de er der i det mindste!  Icon_blink

- Jeg skal se om jeg kan få taget nye billeder en dag hvor urene er hjemme igen(de ligger i bank boks) - måske endda et billede af samtlige militær ure jeg har...

- Sidste billede er vist for ikke så længe siden og lidt et mix af nogle af mili urene!

Vh. Jon

İmage
İmage
İmage
[-]
  • longbear, T.Hansen
Svar
Fedest Jon!!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)