Planet Ocean macro billeder
flotte billeder af et flot ur, og imponerende når man ser hvad du her til rådighed, må ha' mig sådanne et lystelt selv. Icon_e_biggrin
/peter m n
Svar
Rigtig flotte billeder af et rigtig dejligt ur Icon_cool
Svar
Hej

mener at man kan købe sådan et "telt" i IKEA....

/q
Svar
Kan du (for en foto-imbecil som undertegnede) fortælle, hvorfor der er forskelligfarvede underlag fremfor ensfarvede?

Hvor meget dagslys er nødvendigt, og hvordan er opstillingen i forhold til vinduerne i rummet?

# Stefan

P.S. Jeg skal vist ud og købe en vaskekurv... Det giver vildt gode billeder (jeg kan ikke se andre årsager til min edårlige billeder Icon_e_wink ).
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
De forskellige farver underlag var blot for at illustrerer hvilke underlag jeg har til rådighed. Det er ikke sådan de ligger, når jeg fotograferer. Icon_e_smile

Teltet står lige under et ovenlys-vindue, hvilket giver et rigtig godt lys. Mht. lys-sætning er det noget man skal prøve sig frem med, så finder man hurtigt ud af, hvad der giver gode billeder.
Svar
Noget af det som billedere viser så herligt tydeligt, er den flotte gravering af navn osv på lænken. Det er ret forskelligt fra de uoriginale, så godt at se tydeligt eksempel
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Først skal der siges - Vældig flotte billeder. Og så lige lidt kritik:

På første billede er lyset blevet meget fladt, det bliver lidt monotont. Og du har fået en uheldig refleks i glasset fra åbningen i teltet.

Prøv evt. at eksperimentere med et reflekterende underlag. Fx en flise til badeværelser kan give en rigtig god effekt.

Ellers ser det glimrende ud - bare klø på.

mvh Peter
Svar
Elverdam Skrev:Først skal der siges - Vældig flotte billeder. Og så lige lidt kritik:

På første billede er lyset blevet meget fladt, det bliver lidt monotont. Og du har fået en uheldig refleks i glasset fra åbningen i teltet.

Prøv evt. at eksperimentere med et reflekterende underlag. Fx en flise til badeværelser kan give en rigtig god effekt.

Ellers ser det glimrende ud - bare klø på.

mvh Peter

Enig her, plus hvis du har et billede med fladt lys så kan du evt. køre det en tur igennem et billedbehandlingsprogram for at rette lidt på kontrasten.

For at undgå reflexer i glasset kan du dreje uret lidt væk, eller reflektere et stykke sort pap imod uret, så du ikke får spejlbilledet af dig selv med, man kan også gå efter at decideret have reflexer i glasset for at vise den del af uret.

Her er et par eksempler

Uden reflex (dog med lidt for meget lys på venstre side Icon_redface )

İmage

Med reflex

İmage

Thomas
Svar
Hold da op - der er godt nok gået foto-nørd i ur-nørde-hjørnet!!! Flotte billeder allesammen!!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)