Mere eller mindre original
@olof:
Det er da godt nok svært, at finde noget om Favre Leuba Icon_cry
Det nærmeste jeg faldt over, i lighed med dit fund, er her - men din betragtning om "indisk håndmaling" bliver bekræftet her
... til gengæld kan man så godt undre sig over, hvorfor så stort fagligt talent for at male urskiver anvendes på lidt for fantasifulde versioner.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
DU er utroligt! Jeg har tilbragt en hel dag eller mere at proeve finde noget om "Favre Leuba Chronometer", men ikke fundet linken til timezone. Icon_e_smile

Ja, nogle af disse redials ser ikke daarligt ud, de kommer i en kvalitet som man nemt betaler mere end 1000 DKr for at faa her i Europa. Og saa finder de frem til turquoise eller noget vaerre , for pokker... Men hvad er vaerre: Vaerkerne ser ofte ikke saerlig godt ud.

Nu at jeg har et billede af originalet, kan jeg jo altid faa en skive lavet, der er bedre. Hvis jeg vil...
Skift ur, når du står op!
Svar
Inderne er dygtigt til urskive redials generelt set. Ikke pietetsfulde, men dygtigt. FL urets værk er fint, men ikke i nærheden af det omdiskuterede Omega værk - ikke i opbygning, og slet ikke i finish. Jeg ville være glad for FL uret, men det ændrer ikke ved at Omega uret i auktionen har potentiale, hvis man vil acceptere en Omega re.dial til den.

Som sjældenhed og i værkkvalitet, får man for 15-20 k efter ombygning, en frygtelig masse i det ur, og det kan det ret let laves til. Hvis værket er som vi tror (og den risiko er begrænse ved en auktion) og "nogen" vil tage det hjem og lade det omega servicere, og med en Omega re-dial af den type vi taler om - så værk og kasse er originalt - og skive re-dial, så står jeg klar med 12 k - det bringer risikoen ned, men tager naturligvis også alt sjovet ved at lave arbejdet væk.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Forstaaes. Har Du set den:

http://cgi.ebay.de/HOLY-GRAIL-18k-Omega-...1c1276640d
?
Skift ur, når du står op!
Svar
olof Skrev:Forstaaes. Har Du set den:

http://cgi.ebay.de/HOLY-GRAIL-18k-Omega-...1c1276640d
?

Det er også en flot redail - og prisen ca 15 K som start pris er bestemt ikke helt ved siden af. der kommer import afgifter på mindst 3 K oveni - så vi er hurtigt på eller i nærheden af 20 K. men så er det jo også guld!

vh baun
Svar
Auktionen er slut, og spændingen om den drøftede kaliber 30T2 SC RG er nu udløst. - Uret så sådan ud:
İmage
... og der var almindelig enighed om, at "der var noget spændende inden i" Icon_e_wink

Auktionen afvikledes hos Kaplans d. 22. maj 2010, her, og hammerslaget faldt på 7.100 kr. til budgiver nr. 8301.
Jeg havde selv opgivet, at deltage i auktionen, da forhåndsbudene så hurtigt tog "himmelflugt".

Nu er Kaplans "klub auktioner" lidt giftigt indrettet. Auktionen afvikles som en egentlig fysisk auktion i Stockholm, hvor kunder i salen byder varen op.
Indtil auktionsstart kan man online lægge et maksbud, og deltage i auktionen. MEN onlinebyderne har "kun eet skud i bøssen".
Når auktionen ruller, kan onlinebydere ikke længere forhøje deres maksbud, og er henvist til (med tilkæmpet ro) at lade sig overbyde fra salen.

Jeg deltog imidlertid med bud på en anden vare .... og tabte. - ligeledes til budgiver nr. 8301, som åbenbart har haft en god dag Icon_evil

Det var "en lille guld tingest", der nærmest tryglede om, at nogen ville tage sig kærligt af den.
Beskeden diameter på 35,5 mm; men med stort glas og meget tynd lynette, der gør at uret optisk ikke ser kleint ud.
Skiven var bestemt ikke noget at skrive hjem om. Det så nærmest ud som om den havde været med i krigen; men med oprindelsesåret 1943; kunne dette jo også have været tilfældet.
(tror også, at jeg ville have følt mig "ungdommelig" ved at eje et ur, der er 3 år ældre end jeg selv Icon_mrgreen )

Uret havde et mindstebud på 3.500 Kr. og en vurderingspris på 3.700 Kr. - jeg bød frisk ind med et maksbud på 4.300 Kr. og uret solgtes til 4.400 Kr. (til den fordømte budgiver nr. 8301).
Det var som nævnt ikke en skønhedsåbenbaring; men var efter min opfattelse meget spændende som et "projekt ur". Auktionen ses: her

Uanset hvordan jeg krydsede oplysningerne om uret på Omega Vintage Information - så var der hele tiden noget, der ikke stemte.
Direkte opslag på reference får Omega til at "trompetere" en diameter på 37 mm ud. Og om skiven står der, "Dial: not available".
Urene, der kom tættest på, havde lige horn, mens det aktuelle ur havde "svejfede" horn, og sådan var det hele vejen igennem.

Da uret nu ikke landede som "projektur" hos mig, så jeg rigtigt kunne have "gået ombord" i mysteriet - må jeg spørge her på forum:
... Hvad hulen var det jeg bød på?

Jeg afventer spændt, og med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Det er lidt besynderligt med forskellen på angivelsen af diameter. det eneste som falder mig ind er den ene måling er med krone, mens den anden er uden.

Men Omega plejer altså at give målet uden!!! - Så det kan være en skrive fejl hos Kaplans - og så er uret faktisk solgt for billigt. Prisen passer bedre på et 35.5 - og er her nærmest i overkanten.

Så jeg tror på at køber har vidst bedre og fået et billigt ur!

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)