Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
hannover_dk Skrev:Jeg er med på det er en lidt svævende definition - men hvorfor det skulle være finere at det laves i den ene bygning end den anden, ser jeg i den globaliserede verden ikke rigtigt- det afgørende er for mig, hvem udvilker og bestemmer over produktionens specifikationer og suverænt over kontrollen
vh
Jeg siger ikke det er finere, In-house er ikke nødvendigvis finere, men jeg synes at man bør kalde en spade for en spade.
Baun Skrev:Hvilket betyder at man får bedre kvalitet for de samme penge i et "ikke in house værk" end i et "in house værk"
Eller at man faktisk i en Omega BA kan ske at få et betydelig finere og bedre værk end fx. i en Rolex eller JLC - til samme pris.
Det er det der er hele pointen. Lad os tale om kvalitet til pengene - istedet for at betragte "in house" som et kvalitetsstempel.
vh Baun
Jeg betragter ikke in-house som nødvendigvis finere. Det er det efterhånden blevet efter kvartskrisen, men før var der meget mere in-house- både godt og skidt.
Jeg synes ikke at man kan sige man får bedre kvalitet for de samme penge i et "ikke in house værk" end i et "in house værk", ligesom man ikke kan sige man får bedre kvalitet i et "in house værk" end i et "ikke in house værk".
Man er nød til at vurdere værket, ikke benævnelsen.
Da det meste "ikke in-house" er ETA, så er der generelt noget om snakken, da det meste "in-house" har en større kvalitet en ETA.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Det kan jo ikke benægtes at man får mere ur for pengene i en ikke in-house end i et in-house. Den diskussion har vi haft før. Præcis som man får mere ur for pengene i et ur med Valjoux 7750 (til 15 k) end i et ur med Omega/FP 33xx (til 35 k). In-house er ikke et tiltag en producent arbejder hen mod, eller har, for at kunne levere bedre og billigere ure i samme kvalitet som før. Enhver produktionsingeniør og økonom kan skyde alle logiske argumenter til jorden for at producere in-house frem for købe færdige ebauche. In-house er et prestige stempel, der ophøjer produktets subjektive kvaliteter som historie, placering på de horologiske rangliste, image, osv.
Og der er ingen tvivl om at vores respekt for et mærke vokser når det er in-house. Uanfægtet kvaliteten på det produkt de rent faktisk har udviklet. Også selv om in-house værket er af ringere kvalitet end før. Det ved producenterne og menig mand er ikke i stand til at vurdere kvaliteten før kontra nu, men er villig til at smide en pæn sjat ekstra for at få in-house.
/Mads
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Mads Gjødesen Skrev:Det kan jo ikke benægtes at man får mere ur for pengene i en ikke in-house end i et in-house. Den diskussion har vi haft før. Præcis som man får mere ur for pengene i et ur med Valjoux 7750 (til 15 k) end i et ur med Omega/FP 33xx (til 35 k). In-house er ikke et tiltag en producent arbejder hen mod, eller har, for at kunne levere bedre og billigere ure i samme kvalitet som før. Enhver produktionsingeniør og økonom kan skyde alle logiske argumenter til jorden for at producere in-house frem for købe færdige ebauche. In-house er et prestige stempel, der ophøjer produktets subjektive kvaliteter som historie, placering på de horologiske rangliste, image, osv.
Og der er ingen tvivl om at vores respekt for et mærke vokser når det er in-house. Uanfægtet kvaliteten på det produkt de rent faktisk har udviklet. Også selv om in-house værket er af ringere kvalitet end før. Det ved producenterne og menig mand er ikke i stand til at vurdere kvaliteten før kontra nu, men er villig til at smide en pæn sjat ekstra for at få in-house.
/Mads
Kunne ikke være mere enig!
Jeg var da stolt på mætkets vegne da Omega lancerede 8500 in house værker igen. Viser at mærket har ambitioner og gavner priserne på Vintage urene
Jeg samler jo også selv kun på Omegaer med de gamle in house værker, så det er ikke derfor!
In house er en prestige ting og en histotie ting og en "good feeling" ting, men det er ikke nødvendigvis bedre kvalitet.
vh Baun
•
Svar: 976
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
" men det er ikke nødvendigvis bedre kvalitet. "
Jeg tror f.eks. at Omega´s cal. 2500 med Co Axial er et lige så godt værk, som mange andre "in house" værker.
•