Vis din urbox med ur
En andreledes box - fra 60'erne tror jeg - og ganske klart til et rektangulær ur - det kunne være det jeg har lagt i, måske, hvem ved?

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
først ny - så gammelt - nogen der ved hvor gammel sådan en brun kasse kan være - her vist med et ur fra 1953!

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
jeg har nogle stykker af denne type box men ved ikke hvilken årgang den er

er der nogen derude der kan hjælpe ??

İmage
Svar
Et skud fra hoften ville være slut 80 frem til midt 90. I gamle dage bestilte man urkasser og ure hver for sig til nogle af omega urene.
Svar
takker Columbo/hilsen Ib
Svar
Den har jeg også - jeg har noteret at jeg tror den er fra efter ca 1990 og før 2000 - men jeg ved det ikke. Uret er fra slut 60'er og har afgjort ikke være fra ny i sådan en box!

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Flot ser det ud --- allesammen.
Hvor skaffen man sådanne boxe? Er der nogen der har formange????
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Flot ser det ud --- allesammen.

Boxe til Vintage ure skaffer man vist sammen med ure....

Så køber man box og ur - og nogen gange blot for at få boxen... så sælger man uret og har den fede box til det ur man allerede havde i forvejen.

Desværre har jeg også solgt et ur med box indimellem, når en køber insisterede på at det var et must og prisen også matchede.

Når man spørger sig selv hvad man har fortrudt - er det måske netop, hvis man har solgt fine vintage boxe. De er lidt svære at genanskaffe.

Nyere boxe kan ofte købes hos gamle urmagere der har den liggende fra 90'erne, men også her må man jo betale!

vh Baun
Svar
Men lad mig illustrere.

Den lange box til dameur er købt på Kaplans sammen med et herreur der ikke engang kunne være i kassen - mens den korte er købt sammen med et ur som var 36 mm i diameter uden krone - og ikke kunne være i boxen.

Nu har jeg lagt et fint Two Tone 50'er ur i boxen med en diameter på 34 mm - og det mener jeg passer sammen. Men, jeg ved det ikke og det er vel det symtomatiske. Vi ved det ikke i de fleste tilfælde.

İmage
İmage

İmage

vh Baun
Svar
Loncar Skrev:Flot ser det ud --- allesammen.

Jeg har koebt nogle af mine paa rejser, bla. nogel stykker i Italien.
Der var ogsaa en fyr der solgte fra sin fars nedlagte forretning, det var paa DBA.
Som Baun siger maa man nogen gange tage et ur med, dette gjorde jeg bla. med det ene af mine 2 "mooncrater" boxe.

Ja jeg har vel nok for mange boxe, men de er vist alligevel ikke til salg, man ved jo aldrig hvornaar der kommer et ur forbi
der lige passer. Eller det er en box der skal faa en bytter ntil at gaa igennem Icon_e_wink .
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)