20-05-2009, 05:44 PM
Baun Skrev:Hvorfor vil du ikke høre mere om Roskilde bank? - den er da eller et meget godt eksempel!Til det sidste ? - de skal levere noget andet end det de lover (eller intet) - Når vi taler varer i nethandel, er det utroligt sjældent tilfældet med domæner som DK og SE som er de vi her talte om som jeg husker det. Jo længere ud man kommer, jo større risiko.
Men også andre banker har rådgivet kunder til at købe "usikre obligationer" - det kalder jeg fup - bare at lave en obligatiion, der er usikker er fup - idet obligation forbindes med stor sikkerhed.
Men nogen helt klar defination finder vi nok ikke. Lad meg nøjes med at sige "Du kan blive fuppet alle steder" også på nettet. Købe et højt besunget ur som værende noget helt specielt - og så er det noget billigt kram - det kalder jeg fup! - og firmaer der laver den slags nærmer sig at være et fup firma.
Men hvis man med fup firma mener - et firma der faktisk ikke eksisterer i virkeligheden - altså bare en hjemmeside - tror jeg såmænd også de findes.
Ser I slet ikke forbruger programmer i fjernsynet?
Hvor meget skal der til før I kalder et firme fupfirma?
vh Baun
Jo mere kompliceret en vare, jo større risiko (er en risiko obligation fup - ja måske - er erhvervsobligatiner, high yield, - Jo mere kompliceret, jo mere forklaring behøves hvilket bankerne har indset (sent og ja Roskilde er got eksempel som jeg også vil beskrive som havende alvorlige fup elementer)
Taler du varer og nethandel og credit card betaling og domæner dk, se og lignende nære, så tror jeg ikke du kan finde ret mange med fup faktisk, prøv gerne at surfe.
Du kan bare gå til .co.uk så bliver der flere med replika ex. men de deklarerer i princip altid replika = ikke fup mod forbruger men ofte fup mod ophavsret (forskellig fra land til land)
Er det ikke varer men tjeneste ydelser (inkl. ex køb af forgængelige ting), så øges risiko for at bestille dårlige håndværkere o.l., men det har intet med sagen at gøre. Heller ikke annoncer i blå avis o.s.v. er naturligvis risikofrie.
Varer inden for noget man kender til, creditkort betaling, reelt opbyggede hjemmesider, domæne .se + .dk. .de f.eks = Så lille risiko for fup at jeg ser helt bort fra den ærligt talt.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)