Omega Constellation - Købt på ebay
Baun Skrev:Nummeret går udelukkende på kassen - den er jo lavet med flere forskellige skiver til samme kasse - altid!

vh Baun
Det er vel ikke ALTID, men ja det er da ofte sådan - jeg ved dog ikke, passer det helt med piepan, har de ikke deres egne kassenumre, eller er de ligeså "foranderlige"? Jeg vil mene de fleste faktisk er knyttet kasse og skive - og Omegas "this watch may have existed with different dials" mere er en forsikring mod fejl, end udtryk for at kassenumre ALTID findes med flere skiver, det mener jeg faktisk ikke stemmer, heller ikke set i lyset af ex Joseph listen
Jeg ville være bange for at det viste skulle han peipan de lux dial men har fået ikke bare re-dialet, men skiftet til helt anden skive
Jeg tror som ikke den her har været i asien, men her advares fra seriøs side (efter hvad jeg har læst her og fra andre af hans/deres sider) mod bla.a denne ref:
http://omega-constellation-collectors.bl...omega.html
Jeg TROR den skal være med PiePan som denne 168.005: http://www.uhrmageriet.dk/vintage_ure/om...tion_herre
Søgning på 168.005 gav 14 pie pans i google over flere sider, og ikke en uden - Jeg erkender det ikke er bevis, men jeg synes det var nok søgning
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Den er redialet, men en pæn redial, måske lige i overkanten med prisen, men hvis det er det man søger er prisen måske alligevel ikke for høj.

MVH Peter
İmage
Svar
Tusind tak allesammen - jeg har læst det hele med stor interesse. Og har registreret mig som bruger hos Omega for selv at komme i gang med den slags undersøgelser!

Jeg er meget fascineret af uret. I mine øjne et meget stilfuldt ur.

Men er nok kommet frem til, at det ryger retur. Primært på grund af skiven og problemet med datovinduet. Faktisk er der også et problem med kl-ét-markøren, som ikke sidder tæt til skiven og med sekund- og minut-viserne, som virker lidt "bølgede" (det sidste er dog vist småting). Alt i alt virker uret lidt tvivlsomt (sælger giver returret, så jeg forudser ikke problemer her).

Således lidt bedre forberedt vil jeg gå på jagt efter et fint, originalt Constellation!
Svar
Jeg tror ikke at der er kasser det udelukkende er lavet med Pie Pan skiver, men 100% sikker er jeg vel ikke!

fra "Bogen"

İmage
İmage

Det betyder jo selvfølgelig ikke at 168.0005 også findes med forskellige skiver, men det at Omega altif skrived det indikeret at der er brugt forskellige skiver til samme kasse i vidt omfang. Og i hvert fald kan man ikke gå udfra at der ikke er!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Jeg tror ikke at der er kasser det udelukkende er lavet med Pie Pan skiver, men 100% sikker er jeg vel ikke!

Det betyder jo selvfølgelig ikke at 168.0005 også findes med forskellige skiver, men det at Omega altif skrived det indikeret at der er brugt forskellige skiver til samme kasse i vidt omfang. Og i hvert fald kan man ikke gå udfra at der ikke er!

vh Baun
Det må man så svare ja til Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Kasper

Det er det der kan ske - pludselig er man billigst Icon_e_smile
Umiddelbart vil jeg mene, at det du har købt er et constellation ur, hvor selve skiven er udskiftet. Jeg tror uret har været et pie-pan, hvor man har flyttet timemarkøer og datoramme over på en ny skive, da disse efter min mening ser helt ægte ud. Viserne ser ligeledes helt fine ud.
Skiven derimod bærer tydeligt præg af at være repaintet. Det kan du se på krydset, der ikke kører gennem o-et og ligeledes kører forkert genne de to ll-er i constellation. Mange øvrige tegn.
Værket kan både være en cal 561 og cal 564 i den givne kasse - jeg har begge udgaver, så hvorfor skulle det ikke være det originale.
Kronen er en tidstypisk seamasterkrone. Den oprindelige krone har været 10-kantet. Seamasterkronen er en af de flotteste omegakroner, men altså ikke den der passer til uret. Det er relativt let at finde en 10-kantet krone på f.eks. ebay. De 10-kantede kroner er dog ofte tykkere end de kroner urene blev født med, men det må man leve med.
Vedrørende prisen. Den er i overkanten. Du vil have relativt let ved at finde en constellation med original skive til en lavere pris. Her må du så leve med at den originale skive typisk er mindre "glossy", men hvem er ikke det når man er 45 år gammel Icon_e_biggrin
Prioriteringen er din og et udtryk for, hvad du vil bruge uret til. Umiddelbart kan det ikke sælges til samlere, selvom der er et smukt ur.

Hilsen
Bro
Svar
Hej

Der er også en Omega Constellation guld stål med Pan Pie skive tilsalg for 7000 kroner her på siden, og den er 100% original ikke redialet eller poleret og med den oprindelige boks, og hvis man snakker godt med Jens som har uret tilsalg, kan det da godt være at man kan få en lille rabat.

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)