Vintage Omegaer med sort skive
Nogen gange tænker jeg at de samlere der hele tiden må gå op i pris for at få et kick - eller for at finde noget spændende mangler fantasi..... eller sådan noget! Icon_rolleyes

En tid samlede jeg på Two Tone skive Omegaer, men lige nu er de sortskivede Omegaer der tænder:

Just fået et par stykker hjem idag:

En herlig Seamaster 30 med lille sekundviser (cal 269 fra 1962)

İmage
İmage

Og en smuk 1952'er med cal 265
İmage

İmage

Nu ligger de på bordet, trukket op og det skal checkes over de næste par dage om de går godt!
İmage
İmage
İmage

Sortskivede Vintage Omegaer er iøvrigt svære at forografere - altid reflekser når man skal fotografere forfra .... meget mennere fra siden!

Har du ikke en (eller flere) smukke sortskivede Omegaer vi kan få at se?

OMEGA SORT SKIVE KAVALKADE
vh Baun
Svar
Smukt - ganske enkelt !

Kan du give markeringerne på de to ure et par ord med på vejen ? Jeg kan godt lide begge "versioner", men de "spidse" markeringer har et eller andet særligt over sig, synes jeg ... Icon_redface
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Smukt - ganske enkelt !

Kan du give markeringerne på de to ure et par ord med på vejen ? Jeg kan godt lide begge "versioner", men de "spidse" markeringer har et eller andet særligt over sig, synes jeg ... Icon_redface

De pileformede (arrow eller dot markers ) index er tidstypiske på Omegaer fra 50'erne mens de lige batom index helt dominerer i 60'erne og op.

Der er vel ikke andet at sige end at det lidt mere joviale 50'er look bliver afløst af det mere enkle og formelle 60'er look. - Også kasser og skiver følger dette mønster. Kasserne går fra kurvede og afrundede til lige og kantede med det enkle i højsædet. Der er ikke mange hyggelige two tone skiver fra 60'erne. Moden skiftede og de joviale 50'er ure blev umoderne.

Idag ser vi så retro ure med både 50'er og 60'er look komme frem - blot i den nye moderne størrelse 40 mm +

vh Baun
Svar
Flotte ure - går ud fra skiverne er originale når du ikke skriver det anderledes. Jeg er også mest til de gamle markeringer. De er vel fra en tid hvor de som Omega beskrev det er Hand riverted som jeg forstår som nittet på skiven som håndarbejde

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Flotte ure - går ud fra skiverne er originale når du ikke skriver det anderledes. Jeg er også mest til de gamle markeringer. De er vel fra en tid hvor de som Omega beskrev det er Hand riverted som jeg forstår som nittet på skiven som håndarbejde

vh

Den ene er jeg 99% sikker på er original.... den anden..... 80%. Den har snavs og lidt patina de rette steder og guldskriften er passende afdæmpet, men swiss made står på en måde der sjældent forekommer, så den kan være redailet for år tilbage, men jeg tror det ikke:

İmage

vh Baun
Svar
Baun Skrev:F/
Har du ikke en (eller flere) smukke sortskivede Omegaer vi kan få at se?
OMEGA SORT SKIVE KAVALKADE
vh Baun
I hvert fald sortskivede; men muligvis ikke smukke Icon_redface
Lille kavalkade fra 1968 - 1984
İmage
Seamaster Chronostop kaliber 865 (1968)

İmage
Speedmaster MKII kaliber 861 (1969)

İmage
Flightmaster kaliber 910 (1969)

İmage
Flightmaster kaliber 911 (1971?)

İmage
Speedmaster 125 kaliber 1041 (1973)

İmage
Speedmaster MKV kaliber 1045 (1984)

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Ikke en stærk side, men et 4-5 kan det da blive til:

İmage
İmage
İmage
noget der ligner lidt sort vintage Omega
İmage

hmm - mørkeblå
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Her er mine:

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Icon_+1
Svar
Jeg kan jo selvfølgelig også bidrage med lidt flere:

İmage
İmage
İmage

İmage

İmage
İmage

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
Jeg er vild med din vintage Omega samling Baun Icon_e_biggrin

I andre har også en masse flotte Omega´er
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)