08-12-2007, 01:20 PM
oerum Skrev:Hvad kalder man et sådant ur med hængslet dobbeltlåg?
Har mailet til Omega Vintageafd. med alle oplysninger samt billeder - men venter ikke svar dette år.
mvh
Klaus
Dobbelhængslet (double hinged) og ja det yderste er mod stød og det inderste mod støv - og på en del gamle ure så kan de begynde at lukke dårligt/skævt
Jeg spurgte Omega Vintage om et Seamaster for ca 3 uger siden og fik svar i går (desværre ikke noget klart svar - de havde ikke oplysningen)
Du får svar - men om det når det i år er svært at sige, men så tidligt i Januar. Derimod er det usikkert de ved nok
Jeg har dog tidl fået svar på et ur fra 1965 - hvor de kunne sige datoen det var solgt fra dem til en urmager i Venedig - alle detaljer om uret, og at det blev leveret med en lysebrun kalverem. Det var lidt imponerende at de havde alt det i arkiv
Dit gæt på damelommeurværk i kassen er sikkert rigtigt. Det var ikke almindeligt i det hele taget med armbåndure til herrer på den tid. Det har været en speciel sag med original omega herrestørrelse kasse til armen fra den tid.
Armbåndsure blev generelt set anset for smykker og noget mænd holdt sig fra - hvis ikke de ville anses for fruit-cakes. Det var først omkring 1930 det for alvor slog igennem hos mænd
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)