04-08-2008, 04:56 PM
Geodoc Skrev:Magnum Skrev:Er atter tilbage ved min PC, efter et par feltdage, hvor jeg ikke har kunnet følge med på forum.Geodoc Skrev:Hej Frederik.Sikke noget sludder.
Speedmasteren er ikke/kan ikke kronometer certificeres.
Men det betyder jo ikke at den ikke kan gå inden for kronometer specifikationerne.
Den kan blot ikke opnå certifikat.
... Så nyd blot dit dejlige ur, som du alt "papir"værket på
Med venlig hilsen - Geodoc
Dette værk er i en sådan kvalitet, at det sagtens kan certificeres, og er blevet det f.eks Speedmaster Apollo XI L.E. ref. BC 348.0062.
Mange andre producenter har benyttet Lemania 1873 værket, og certificeret det, bla Breitling.
Jeg skal beklage, at mit svar på, hvorvidt der kan rekvireres et kronometer certifikat på en SPM PRO, viste sig, at være noget sludder.
Gentagelsestilfælde vil energisk søges undgået i fremtiden.
Med venlig hilsen - Geodoc
Et Lemania 1873 kan godt klare et COSC, og de fleste Speedy Pros vil nok også bestå prøven trods de ikke er forberedt til det. Det er nu kun ganske få Lemania 1873 værker jeg har kendskab til, som er COSC.
Jeg er ikke urmager, men basisværket trækker chrono-værket, så hvis basisværket går præcist gør kronografen det også. Det er simpel matematik. Derfor er det begrænset hvor meget man tester på selve kronografen, når man lige så godt kan måle på selve "motoren". Men det er korrekt at man lader kronografen køre mens værkets præcision testes, for at teste om kronografens gang påvirker selve tidsvisnings, og dermed basisværkets præcision.
Torben vi træder alle lidt ved siden af nu og da i vores svar. Du har nu ret i at man ikke kan rekvirere et COSC til et almindeligt Speedy Pro da de IKKE er COSC. Men tror der hentydes til at du skrev at Lemania ikke KUNNE klare et COSC. Det stemmer ikke helt...Rart at se at du også kan tvivle
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)