14-05-2009, 02:24 PM
En klassisk debat....
Safirglas eller plexi.
Safirglas har een fordel - det er ridsefrit. I dette tilfælde vist også lidt buet - men ikke som Plexi.
Plexi har set med mine øjne flere fordele - på dette ur:
En sidste ting. Når man nu køber et ur, der har været i produktion i mere end 50 år - kunne det så ikke være morsomt at få en fra fødeåret. Mere autentisk - og sjovt!
Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men man kan finde flotte Speedmastere fra 70 - og 80'erne. Ure som for det utrænede øje kan se ud som nye. Der er patina på de hvide index og viserne, men hvis den er jævn betyder det jo blot at farven er lidt mere varm og dyb.
Denne er fra 89. Den kan du godt låne op til en måned, hvis du har brug for at prøve sådan en på armen!

vh Baun
Safirglas eller plexi.
Safirglas har een fordel - det er ridsefrit. I dette tilfælde vist også lidt buet - men ikke som Plexi.
Plexi har set med mine øjne flere fordele - på dette ur:
- Det er historiek korrekt - og du får logo i midten, Sjovt at vise venner
Det har en langt, langt flottere bue. Der har været er tidligere tråd hvor der er vist billeder som ikke viser den store forskel, men i mine øjne er der en pæn forskel.
Plexi har en varmere glød...
Det er rarere, varmere at røre ved
og... man passer måske lidt mere på uret - hvad egentligt er ligegyldigt på lang sigt for glasset, da det pan poleres eller skiftes for ca 300 kr. men det betyder meget for kasse - og især krans!
En sidste ting. Når man nu køber et ur, der har været i produktion i mere end 50 år - kunne det så ikke være morsomt at få en fra fødeåret. Mere autentisk - og sjovt!
Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men man kan finde flotte Speedmastere fra 70 - og 80'erne. Ure som for det utrænede øje kan se ud som nye. Der er patina på de hvide index og viserne, men hvis den er jævn betyder det jo blot at farven er lidt mere varm og dyb.
Denne er fra 89. Den kan du godt låne op til en måned, hvis du har brug for at prøve sådan en på armen!

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)