Ønsker mig et Speedmaster Pro men...
DADDY Skrev:Jeg blev ligesom dig forelsket i en speedmaster og havde de samme overvejelser som dig. Efter nærmere studie af teknik og glas samt priser specielt i England fandt jeg en næsten ny med safirglas og 1863 værk i Danmark, - som jeg fik til en rigtig god pris...

Jeg er rigtigt glad for den og synes at det er et flot ur og at det er det helt rigtige glas for mig, da jeg ikke er god til at passe på, men til gengæld lidt pernittengryn mht. ridser....

Som det ligger der og pynter kan jeg ikke se at der er noget som helst galt med glasset, - men jeg er jo også mere bruger end samler!

Ja smag og behag....

Men skulle jeg have en Speedmaster som brugsur.... uden så meget hensyn til autensitet og historie ville jeg vælge en BA med automatisk værk, dato og safirglas.

Men er historie og autensitet vigtig, ville jeg vælge Proffen så autentisk som muligt - altså med plexi.

Men jeg nyder da min Seamaster 120 Med safirglas når den er på - men den er jo heller ikke lavet som en "retro" eller direkte videreførelse af Seamaster 120 fra 60'erne.

med plexi
İmage

med safir
İmage

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Ønsker mig et Speedmaster Pro men... - af baun - 14-05-2009, 10:45 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)