Omega Constellation - Købt på ebay
Hej Kasper

Det er det der kan ske - pludselig er man billigst Icon_e_smile
Umiddelbart vil jeg mene, at det du har købt er et constellation ur, hvor selve skiven er udskiftet. Jeg tror uret har været et pie-pan, hvor man har flyttet timemarkøer og datoramme over på en ny skive, da disse efter min mening ser helt ægte ud. Viserne ser ligeledes helt fine ud.
Skiven derimod bærer tydeligt præg af at være repaintet. Det kan du se på krydset, der ikke kører gennem o-et og ligeledes kører forkert genne de to ll-er i constellation. Mange øvrige tegn.
Værket kan både være en cal 561 og cal 564 i den givne kasse - jeg har begge udgaver, så hvorfor skulle det ikke være det originale.
Kronen er en tidstypisk seamasterkrone. Den oprindelige krone har været 10-kantet. Seamasterkronen er en af de flotteste omegakroner, men altså ikke den der passer til uret. Det er relativt let at finde en 10-kantet krone på f.eks. ebay. De 10-kantede kroner er dog ofte tykkere end de kroner urene blev født med, men det må man leve med.
Vedrørende prisen. Den er i overkanten. Du vil have relativt let ved at finde en constellation med original skive til en lavere pris. Her må du så leve med at den originale skive typisk er mindre "glossy", men hvem er ikke det når man er 45 år gammel Icon_e_biggrin
Prioriteringen er din og et udtryk for, hvad du vil bruge uret til. Umiddelbart kan det ikke sælges til samlere, selvom der er et smukt ur.

Hilsen
Bro
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Omega Constellation - Købt på ebay - af Bro - 28-05-2009, 10:09 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)