10-08-2009, 04:02 PM
Baun Skrev:Hvergang man ser et Speedmaster må man knibe sig i armen og sige: "Er det da ikke u®troligt at dette design stadig er på toppen.Avs - spændende - Jeg kan også godt se charmen i "grimrianerne" - men JA den oprindelige (helst fra de skruede horn begyndte selv om den med straight er finere) speedmaster er design der melder klart ind.
Meget få andre ure kan prale af sådan en design historie.
Og pas nu på derude.....
Jeg har en Omega på vej som tager konkurencen op med Torbens "mærkværdigt udseende" Omegaer - og med Johns Speedy som "omgangsur"!
Men den er ikke helt hjemme endnu!
vh baun
Omgangsur - ja det skal da blive godt at se hvor mange du kan finde.
Mit blev iflg. certifikat solgt til agent i Tyskland fra Omega første gang i Oktober 1968 - derfra vel til en Tysker, vi kunne kalde ham "Hamburg" da det jo er kendt at visse hedder en by i stedet for et navn
Så kan det som udmærket have været rundt en del fra oktober 1968 til det næste gang har kendt historie og i 2006 kom til
Uhrmageriet og så til
Peter Halse og så til
Bjarne Vork og så til
Bjarnes bekendte - ung mand havde det i skuffen uden at bruge det - og så til
Peter Nerenst (PSN) og så til
Bo Mølbak (og her får det i alle fald den gamle "patinerede sekundviser") og så til
Benny Bundsgård (Speedy) og så til
Mads Gjødesen og så til
MIG - 10/7-2007 - og der bliver det, indtil en søn overtager ved en for mig ikke så glædelig begivenhed
9, næsten alle velkendte ejere fra 2006 til 2007 kunne give indtryk af at det enten var et møj ur eller steg i pris - undervejs fik det visere, inkl den korrekte sekundviser til kaliber 321 - alle med troværdig udseende patina der matcher skiven og hos mig korrekt lænke ref + endestykker til modellen

vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)