12-05-2010, 07:40 PM
hannover_dk Skrev:Hvis ikke det var fordi vi så det hele med samler øjne, så ville det jo være helt ligegyldigt, at det var en re-dial og at værket ikke var COSC versionen. Så ville vi se på det som et superflot dressur - fra en god tid - urmæssigt.Jeg er helt enig med jer begge. - og vil lige løfte sløret fra hvad jeg har diskuteret med Baun.
Nu er vi så bare nørdede, og samler, og originalitet betyder noget, og ja så er det naturligvis et lille problem, men du har helt ret - det er et flot flot ur, og var man ikke en samlernørd - ville man endnu mere nyde det på armen - men jeg ville nu ublufærdigt nyde det i alle fald
vh
På en auktion er dette ur til salg, med en vurderingspris på 2.900.

Men nogle har tilsyneladende "daget lunten", for det er her, 14 dage før auktionsudløb, allerede budt op i over det dobbelte.
Uret skulle, ifølge en svensk samler her, se sådan ud:
men med kassereferenceen 2367 synes Omega's vintageside, at uret skal se sådan ud:

Under alle omstændigheder er den "knækkede" skive på auktionsbilledet ikke korrekt, og hvis den havde været, skulle den i hvert fald underkastes "en forskønnelse".
Problematikken udspringer således af, at der sidder et underskønt værk (30T2 SC RG) bag en hæslig, og efter alle solemærker, forkert skive.
I dette tilfælde måtte der altså anskaffes en skive, der i sagens natur ikke kunne blive original.
Men et rigtig anstændigt urværk (og kasse) kunne nydes, ganske vist "med lånte fjer".
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)