15-01-2011, 01:39 PM
Ja det er virkeligt et flot svar af Torben.
Hvis du alligevel vil have en Speedmaster Automatic skal du selvfølgelig bare sikre dig at prisen er god, så kan du såmænd også komme af med det igen. Uret fejler mig bekendt ikke noget, men det er rigtigt at den lidt større manuelle model speedmaster Prof. foretrækkes.
En Redused til 6-7 K er i min verden rigtig meget ur for pengene. En Prof. til 10-13 K er også super til pengene, men hvis man nu havde tænkt sig at bruge omkring 7 K så.....
Du skriver, at den ikke må være ældre end 8 år. Det er til gengæld relativt ligegyldigt. Det handler meget mere om urets stand. Uret kan være 20 år gammelt, men i perfekt stand, så er det langt bedre end er 5 år gammelt ur med brugsspor og ridser.
Det kan også betyde noget hvor længe siden det er at uret har fået service. Det kan godt koste 2 K at få service, så er det nyligt udført betyder det lidt for prisen.
En anden fin Omega, som kan findes til 6-8 K er denne skønhed:
Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Dynamic Chronograph, Automatic.
Årgang: 1996
Kasse: Rund, stål Satin finished , stort set som ny med meget få brugsspor
Højde: 13 mm
Diameter: 39 mm uden krone
Skive: sort med gul-grønne tal og visere
Rem: Original lænke og rem
Caliber: Automatic 1138
Caliber nr.: 55645xxx
Ref. Nr.: 5240.50.00
Antirefleks safirglas

vh Baun
Hvis du alligevel vil have en Speedmaster Automatic skal du selvfølgelig bare sikre dig at prisen er god, så kan du såmænd også komme af med det igen. Uret fejler mig bekendt ikke noget, men det er rigtigt at den lidt større manuelle model speedmaster Prof. foretrækkes.
En Redused til 6-7 K er i min verden rigtig meget ur for pengene. En Prof. til 10-13 K er også super til pengene, men hvis man nu havde tænkt sig at bruge omkring 7 K så.....
Du skriver, at den ikke må være ældre end 8 år. Det er til gengæld relativt ligegyldigt. Det handler meget mere om urets stand. Uret kan være 20 år gammelt, men i perfekt stand, så er det langt bedre end er 5 år gammelt ur med brugsspor og ridser.
Det kan også betyde noget hvor længe siden det er at uret har fået service. Det kan godt koste 2 K at få service, så er det nyligt udført betyder det lidt for prisen.
En anden fin Omega, som kan findes til 6-8 K er denne skønhed:
Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Dynamic Chronograph, Automatic.
Årgang: 1996
Kasse: Rund, stål Satin finished , stort set som ny med meget få brugsspor
Højde: 13 mm
Diameter: 39 mm uden krone
Skive: sort med gul-grønne tal og visere
Rem: Original lænke og rem
Caliber: Automatic 1138
Caliber nr.: 55645xxx
Ref. Nr.: 5240.50.00
Antirefleks safirglas

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)