07-05-2013, 08:45 AM
Citat:Jeg vil rent faktisk fraråde en G/S variant, idet lænken hurtigere bliver slidt op, fordi guld er betydeligt mere blødt ift. stål.
Stemmer ikke IRL. Jo, guld er blødere, men en Sub G/S lænke bliver ikke slidt hurtigere. Ikke her i hvert fald. Har haft min 16613 siden 2002, den blev købt som brugt og blev brugt af mig 24/7 i fem år. Lænkens stand er ca. som den var når jeg købte klokken. Og så har jeg lænken temmeligt løst og uret hængende på håndleden - som igen burde slide lænken ekstra. Husk at skruerne er af stål og der er stålrør som beskytter den guld midterleden.
Det, du burde tænke, er at du får et ur med Luminova visere og timemarkeringer. Dvs. et som er produceret efter ca. 1999 og hvor lume er indtakt. Et fra 80´ne eller 90´ne fejler ikke noget, urværket er er den samme 3135 evighedsmaskine, men urets generel stand er afgørende.
Du skal ikke hellere besvime når folk skriver om høje serviceomkostninger. Du kan - any time - få uret serviceret hos en almindeligt dygtig urmager for ca. 20 - 30% af prisen det koster hos Rolex AD. Urværket er robust & simpelt og alle urmagere under 75 år ejer i dag Rolex bagkassenøglen og justeringsnøglen. Et Rolex urværk er ikke raketvidenskab. Dets kvalitet er i værkets enkelthed og robusthed.
Citat:Men den model du kikker på vil jeg tro højst taber 5.000 - 7.000 kr på 2 år.
En brugt G/S Sub 16613 kostede hos en brugtforhandler i 2001 ca. kr. 35.000. Det prøver diverse private og prof sælgere stadigvæg få af uret. Så, påstanden om værdifald af 5 til 7K i 2 år (sic !!!) er noget vrøvl.
Gå efter den der fra 2007 som er til salg på Noblera. Den kommer næppe at falde yderligere i prisen.
Vh. & held og lykke - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)