ROLEX SUBMARINER STÅL/GULD. MODEL. 16613.
Mine erfaringer er også at G/S lænkerne slides hurtigere. De ure jeg får ind er lænkerne generelt mere slidte på G/S end dem i stål hvis man ser på alderen. De nyere modeller med stålrør i guldleddene er bedre, men sidevers er "tandmærkerne" ofte større end på SS lænker. Så det er 90'er-start 00'er modellerne der er mest medtaget. Både pga konstruktionen og alderen.

Priserne på 16613 er steget i takt med nypriserne. Et pænt komplet eksemplar handles fra prof. sælger i dag over 40 k og de er relativt lette at sælge. Som privat vel 2-4 k under denne pris.

Men vær obs. på alderen pga. lænkens konstruktion. Jo nyere desto bedre holdbarhed og som oftest også stand. Også derfor differentioeringen i prisen på netop 16613 er så stor. En ny G/S lænke koster vel 20 k, så en halv smadret lænke er deal breaker hvis man ikke kan leve med den som den er.

Jeg har iøvrigt et 16613 B/P fra 2007 til salg for 41 k, som kan findes på salgssiden. Det er med SEL lænke og de seneste opgraderinger på 16613 lænken.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: ROLEX SUBMARINER STÅL/GULD. MODEL. 16613. - af TimeToWatch.dk - 07-05-2013, 10:18 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)