Svar: 7,820
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,354 i 1,335 svar
Givet Likes: 1,827
Tilmeldt: Dec 2011
Ølholm Skrev:Personligt har jeg svært ved at se, hvorfor netop denne model er så eftertragtet; det er ikke det "oprindelige" Seamaster 300M ("Bond-uret"), det har ikke den mest sofistikerede mekanik (det er der jo så nogen, der vil synes er et plus!), og det er ikke den bedste "homage" til det gamle 300 fra midten af forrige århundrede, det er Seamaster Planet Oceans område...
Men faktum er ganske vidst, at det hurtigt bliver solgt, når det kommer til salg. Derfor vil det være en god idé at lave en kort liste over de faktorer, der er vigtige for dig, og så være klar til at agere, når det rette ur dukker op. Faktorer kunne være standen, om det er nyserviceret, om det kommer med tilbehør, eller at det har en attraktiv pris. Hold øjnene åbne og kig her, på [url]"http://www.watchuseek.com">http://www.watchuseek.com[/url], [url]"http://www.omegaforums.com">http://www.omegaforums.com[/url] og [url]"http://www.Chrono24.com">http://www.Chrono24.com[/url] samt [url]"http://www.dba.dk">http://www.dba.dk[/url], så burde du være dækket rimeligt ind 
Mener du for Real at man ikke kan tegne en tydelig rød streg fra
Dagens 2254 lay out til "fortidens" Omegaer
Det vil jeg da mene den gør bedre end en PO.
Tag sådan noget som sværd viserne
Bliver det mere klassisk end dem fra Omega. ?
Det job syntes jeg den gør langt bedre end POeren,
Men måske jeg ikke er gammel nok.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Tilmeldt: Dec 2011
Ølholm Skrev:Personligt har jeg svært ved at se, hvorfor netop denne model er så eftertragtet; det er ikke det "oprindelige" Seamaster 300M ("Bond-uret"), det har ikke den mest sofistikerede mekanik (det er der jo så nogen, der vil synes er et plus!), og det er ikke den bedste "homage" til det gamle 300 fra midten af forrige århundrede, det er Seamaster Planet Oceans område...
Men faktum er ganske vidst, at det hurtigt bliver solgt, når det kommer til salg. Derfor vil det være en god idé at lave en kort liste over de faktorer, der er vigtige for dig, og så være klar til at agere, når det rette ur dukker op. Faktorer kunne være standen, om det er nyserviceret, om det kommer med tilbehør, eller at det har en attraktiv pris. Hold øjnene åbne og kig her, på [url]"http://www.watchuseek.com">http://www.watchuseek.com[/url], [url]"http://www.omegaforums.com">http://www.omegaforums.com[/url] og [url]"http://www.Chrono24.com">http://www.Chrono24.com[/url] samt [url]"http://www.dba.dk">http://www.dba.dk[/url], så burde du være dækket rimeligt ind 
Bond who is a fictional character wore a bloody Rolex . Omega just paid to have him wearing their watches in recent films , its just a marketing ploy . And i predict these Bond Omegas will cost less than the normal models in the future . And to be honest , no Omega has what you could call sophisticated mechanics . The 300m Seamaster is already a Classic in the eyes of most Omega collectors world wide . The PO has not yet recieved this level of recognition . Personally i think the 300m is one of the most beautiful dive watches ever made . Not a pratical diver but a great looking one .  Buying watches with marketing gimmicks is never a good idea . Nobody gives a fuck or remembers in the future what the marketing was about
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 4
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Sep 2014
Tusind tak for de mange svar, har fået lov til lige at tage et personligt kig på den inden jeg køber den! Er der nogen forbehold man skal tage sig i sådan en situation, noget man skal være ekstra opmærksom på? altså udover det åbenlyse? i forhold til prisen, har jeg ikke selv kunne opsnuse nogen til billigere penge, og dem der har været - har ligget helt tilbage til 2009?
Mvh.
Rune
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Tilmeldt: Jan 2012
Ølholm Skrev:Personligt har jeg svært ved at se, hvorfor netop denne model er så eftertragtet; det er ikke det "oprindelige" Seamaster 300M ("Bond-uret"), det har ikke den mest sofistikerede mekanik (det er der jo så nogen, der vil synes er et plus!), og det er ikke den bedste "homage" til det gamle 300 fra midten af forrige århundrede, det er Seamaster Planet Oceans område...
Men faktum er ganske vidst, at det hurtigt bliver solgt, når det kommer til salg. Derfor vil det være en god idé at lave en kort liste over de faktorer, der er vigtige for dig, og så være klar til at agere, når det rette ur dukker op. Faktorer kunne være standen, om det er nyserviceret, om det kommer med tilbehør, eller at det har en attraktiv pris. Hold øjnene åbne og kig her, på [url]"http://www.watchuseek.com">http://www.watchuseek.com[/url], [url]"http://www.omegaforums.com">http://www.omegaforums.com[/url] og [url]"http://www.Chrono24.com">http://www.Chrono24.com[/url] samt [url]"http://www.dba.dk">http://www.dba.dk[/url], så burde du være dækket rimeligt ind 
Grunde til min fasination af netop denne model er ene og alene designet af uret!!! Jeg "couldn't care less" hvad der ligger i af maskineri!! Jeg synes at det er et ENKELT og RENT design med brug af MEGET få farver og materialer og det gør i min optik uret til en ægte klassiker - lidt som en Rolex SD.....
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 4,454
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,253 i 1,130 svar
Givet Likes: 2,345
Tilmeldt: Dec 2011
Stensbjerg Skrev:Ølholm Skrev:Personligt har jeg svært ved at se, hvorfor netop denne model er så eftertragtet; det er ikke det "oprindelige" Seamaster 300M ("Bond-uret"), det har ikke den mest sofistikerede mekanik (det er der jo så nogen, der vil synes er et plus!), og det er ikke den bedste "homage" til det gamle 300 fra midten af forrige århundrede, det er Seamaster Planet Oceans område...
Men faktum er ganske vidst, at det hurtigt bliver solgt, når det kommer til salg. Derfor vil det være en god idé at lave en kort liste over de faktorer, der er vigtige for dig, og så være klar til at agere, når det rette ur dukker op. Faktorer kunne være standen, om det er nyserviceret, om det kommer med tilbehør, eller at det har en attraktiv pris. Hold øjnene åbne og kig her, på [url]"http://www.watchuseek.com">http://www.watchuseek.com[/url], [url]"http://www.omegaforums.com">http://www.omegaforums.com[/url] og [url]"http://www.Chrono24.com">http://www.Chrono24.com[/url] samt [url]"http://www.dba.dk">http://www.dba.dk[/url], så burde du være dækket rimeligt ind 
Mener du for Real at man ikke kan tegne en tydelig rød streg fra
Dagens 2254 lay out til "fortidens" Omegaer
Det vil jeg da mene den gør bedre end en PO.
Tag sådan noget som sværd viserne
Bliver det mere klassisk end dem fra Omega. ?
Det job syntes jeg den gør langt bedre end POeren,
Men måske jeg ikke er gammel nok.
Ja, jeg mener nu også, at man på det nærmeste skal være blind, for at undgå at se den tydelige røde linie fra vintage Seamaster 300 og til 2254.50.00 !!!
Det tydelige slægtskab har intet med James Bond at gøre (og det er helt rigtigt, at "The Real Bond" bar et Rolex Submariner, som Willy siger) - de blå Seamaster 300 modeller som man kender i dag har fjernet sig fra den "rigtige" Seamaster 300, som 2254.50.00 er et tydeligt barnebarn af !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 7,820
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,354 i 1,335 svar
Givet Likes: 1,827
Tilmeldt: Dec 2011
Det kan vist ikke vises mere tydeligt
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 43
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Sep 2013
Please - jeg kender godt til hvilke ure Bond har båret gennem tiden (inkl. Seiko og mange andre i filmene og det uspecificerede Rolex i bøgerne (bogen? omtales det flere gange?)), det var blot for at specificere hvilken 300M, jeg mente.
Og ja, jeg mener at PO'en har et lidt mere vintage-feel end 300M, det er nok pga. tallenes udformning og lynetten, tror jeg. Det betyder ikke, at jeg er blind for 2254'erens forlæg.
Synes stadig ikke, at det er noget særligt i rækken af Seamastere
•
|