Hvad skal en seiko 7002 eller 6309 koste?
Helt generelt har speedtimerkollektion masser af ure med ændrede skiver, og han kan ikke være ubekendt med det - de er nyskiftide som jeg ser det

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Dr. Clifton, hvad er dit eget bud angående dial, når du læser det link, som jeg tidligere har sendt dig ?
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Dr. Clifton, hvad er dit eget bud angående dial, når du læser det link, som jeg tidligere har sendt dig ?

Ang. kl 12 markeringen synes jeg det ligner en original. Det samme med kl. 5 og 7 markeringen. Omvendt er der kun tekst omkring kl 6 markeringn, hvilket er aderledes end hvad jeg har set andre steder. Det er dog det samme som i linket.

Faktisk synes jeg den ligner den orginale dial på 6309'eren i linket temmeligt meget. Både mht. til markeringerne, teksten under kl. 12 og teksten under viserne. Jeg kunne være på nippet til at overtale mig selv om at den er orginal, men min erfaring er grænsende til ikke eksisterende.
Imod kan jeg jo forstå er prisen. Her ved jeg så ikke hvor meget en rebezel trækker ned.

Hvad er din vurdering?
Svar
Jeg er faktisk enig med dig: Urskiven ser original ud ! Derimod, så er jeg ret sikker på at viserne er eftermonterede ... sandsynligvis fra en 6309 Icon_e_confused Go figure ... !

På plus siden, så synes jeg faktisk ikke urkassen ser "skampoleret" ud og værket så godt og nydeligt ud.

Når alt kommer til alt, så synes jeg din handel er ok. Der er nok ikke mange, som ved første øjekast kan se den er rebezel´et og har fået nye visere.

Hvad angår det at bruge uret til at surfe med, så ville jeg være noget forsigtig: Uret har været åbnet - er det lukket korrekt ? Pakningerne - er de friske ? De knapt 400 kr. kan være smidt ud på en enkelt surftur ...

Du kan finde en ny Seiko diver på nettet til omkring 1000 kr. (SKX007/SKX009) Den ville jeg nappe, og så bruge trygt og roligt til surfing ! Husk dog lige at skylle uret under rindende vand efter endt tur - saltvand kan være nasty !
Svar
Jeg har efterfølgende tænkt det samme. Den bliver på land Icon_e_smile
Svar
Btw, omkring viserne.
Det må du lige forklare mig? Jeg synes de ligner dem jeg googler frem på seiko 7002.
http://www.makedostudio.com/watches/seiko-divers/
Svar
De er meget hvide, dine visere, ifht den lume som er monteret på 7002´eren. Der ville viserne være lidt mere "grønlige" uden at være så grønne som selve lume-markeringerne. Send mig de sidste fire cifre i modelnavnet, så checker jeg grundigere efter.

Hvordan er lumen i mørke, altså visere contra markeringer ?
Svar
Jeg tror det mit billede der snyder. Viserne lige præist svagt grønne, men ikke helt så meget som markeringerne.

I mørke er der kraftigtere lys i viserne end i timemarkeringerne.

Det er en 7002-7000
Svar
Der vil (næsten) altid være en smule mere lume i viserne. Dog ikke så meget mere, som f.eks. i "perlen" over 12. Kan du uploade et billede med lume ?
Svar
Det var bestemt ikke nemt... Det her er det bedste jeg kan klare uden af fordybe mig i min kameramanual.

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)