Calendar kavalkade
Og tak for gode linhs.

Dejligt med en tysk hjemmeside/firma hvor man kan få skiver renoveret - det virker også lidt "unødvendigt" at skulle sende til US.

Jeg ved ikke om de gamle bumpere er mere sjældne med lille sekund viser - jeg ville umiddelbart tro det modsatte - det var jo relativt almindeligt den gang - og vel også en anelse billigere?

Calle, vi er så uenige om hvorvidt Bunpere er skrøbelige eller ej. Nu er alting jo relativt, men jeg ved at Uhrmageriet altid har gjort opmærksom på at bumpere er mindre robuste en de senere automatic værkeri 5xx serien - og det mener jeg også andre urmagere hævder.

Og under alle omstændigheder er de jo i hvert fald vanskeligere at skaffe reservedele til.

Når så det er sagt, mener jeg sagtens de kan holde til almindeligt brug, men jeg anbefaler købere at tage dem af når der knokles i haven, hvis man arbejder som håndværker med kraftige vibrerende maskiner eller andre voldsomme aktiviteter som sport mv.

Til daglig kontorbrug ol. er der ingen bekymringer.

vh Baun
Svar
Helt enig i din erfraing med Bumpers Per B
Samme besked har jeg fra alle de urmagere jeg har talt med. Det går nok en del bedre med ex Omega end med bumpers fra ex 1950 Waltham, hvor reservedele her i landet er udelukket

Man kan også ofte mærke når halv rotorens fjeder slår mod sit stop punkt. Det slag må vel påvirke lejet på en anden måde end en topmoderne fuld rotot med kuglelejer og hele pivtøjet påvirkes.

Jeg tror absolut at Omegas bumpers var blandt de bedre i deres periode - men mine kommer også af armen hvis jeg skal hamre eller lave hårdt arbejde

Lidt underligt i øvrigt med at man skal være moms reg for ikke at få en eller anden ekstra regning fra ham den Tyske skive mand. Det har jeg aldrig hørt om før i EU? Måske noget med at han trækker den tyske moms ud af beløbet, men hvorfor kan jeg slet ikke gennemskue? Icon_question

Godt at kende til ham i alle fald så tak for tippet til Calle

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej, nu ved jeg godt at jeg ikke lige skal tage en bumper på højre arm og så ud med flækøksen,
Når det så er sagt, er da rart at have et ur med lidt liv i, ” til alm. kontorbrug ”, og jeg ved godt at de er skrøbeligere end andre værker, men rammer man et godt ur et er det jo rart
Og tak for ideen til oploading af billeder, det var lige det jeg manglede,
Det med den tyske moms, gik ud på, at normalt handler han kun med moms registrerede
Det er regnskabet med ind og udgående moms, teknik, lad det ligge, men adressen kan i bruge til jeres urmager, eller skriv selv til dem, Deres arbejde er udført perfekt.
calle
Svar
Var egentlig ikke lige i markedet for flere Omegaer for tiden, men i aften lavede jeg alligevel en handel med lidt bytten og penge indblandet.

Cal. 355 med en smule patina på skiven, muligvis snavs (hvor det så skulle komme fra?). Min første hammer, og så en calendar!

Jeg tror der mangler en sten, ser ud til at den er faldet ud, på rotoren før # nr. Er den faldet ud, hvis ja kan man så få en ny sat i?

İmage
İmage
Svar
HAr lige set et par cal. 355 på Ebay, de ser ud til at "mangle den samme sten", så det er vel som det skal være? Icon_redface
Svar
Så vidt jeg kan se er den som den skal være!

vh Baun
Svar
Jeg kommer vel ikke udenom at vise mit Guld ur som jeg har arvet efter min svigerfar og fået sat istand af Peter Halse Horsens, selvom uret nu har været vist flere gange. Der kommer vel også nye "kiggere" med.

Jeg synes jeg var nødt til at vise et 355 værk når nu Benny, var blevet usikker på hvordan det skal se ud Icon_razz

Det første billede af en Cal 355 er en "Model" altså magen til det der er i uret, men da jeg ikke lige har et billede af det faktiske værk er det altså bare et magen til.

İmage
İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Hej Per
Den kan sagtens tåle at blive flashet igen, det er en rigtig fryd for øjet!

Hvordan er det med "S" i Seamaster, dit er anderledes end mit, redail eller har de lavet det i forskelline udformninger?
Svar
Seamaster skrives på mange forskellige måder på originale skiver.

Det kunne være morsomt at prøve at lave et studie på originale Seamastere!

vh baun
Svar
Hej

Jeg vil lige sige at Pers eksemplar er helt originalt.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)