Urrem - mål og anbefalinger
Okay hurtig levering her John, og så på den tid af natten Icon_e_smile

Men det ser godt ud så det kan godt lade sig gøre, med lidt snilde, at få et flot resultat, hvor remmen slutter tæt til uret.

Thomas
Svar
Jep - og stiften sidder jo ikke mellem de to hak på kassen, men tilmed længere inde rent faktisk -set bagfra - men det fungerer fint
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Var ved urmageren idag. De kontaktede Seiko, som frarådede at skære en læderrem til. Det kunne sandsynligvis ikke holde, oplyste de. Er der så stor forskel på, hvad remme kan holde ?
De venligste hilsner, John
Svar
Det bliver et gæt - men jeg kan ikke se at en solid læderrem skulle ha problem - så ville stiften vel egentligt være et svagere punkt TROR jeg - men det er jo lidt et gæt. Krognos (Jørgen)var ikke spor bekymret for min og har lavet flere af den slags - som han viste mig - også fra sin egen salgs kollektion
Jeg tror ikke Jørgen tog ret meget for det - ud over remmen som jeg købte der i dette tilfælde naturligvis
Men hvis ellers lænken du har er OK tror jeg at jeg ville beholde den.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Har lige fået svar fra Mr. Lee, som ligesom I andre skriver, at der kan "customizes" en læderrem til uret, som så passer til de 10 mm brede "lugs". Verden er nu forunderlig ...
Svar
Jeg tror seiko svarer som de gør, fordi de ikke vil holdes ansvarlige for at remmen i et ret usansynligt tilfælde skulle give efter, og dit ur ryger til jorden.

Jeg tror nu også mere på, som John er inde på, at det vil være stiften som er det svageste led her.

Men jeg er mest til urlænker så jeg synes den der er på er god som den er. men smag og behag er jo forskelligt.

Hvis du selv vil skære en rem til så kan jeg anbefale

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.uhrenarmband-versand.de">www.uhrenarmband-versand.de</a><!-- w --> du kan betale med kreditkort og fragten er kun € 2,50 og de har remme i alle prisklasser.

Thomas
Svar
Tak for det thomas !
Svar
Hej

Uanset hvad i skriver bliver remmen en smule svagere, vi har selv lavet operationen mange gange, men når man skærer noget af en rem vil den alt andet lige blive svagere.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Uanset hvad i skriver bliver remmen en smule svagere, vi har selv lavet operationen mange gange, men når man skærer noget af en rem vil den alt andet lige blive svagere.

MVH Peter

Det tror jeg der er enighed omkring, blot mener jeg at stiften vil være det svageste led, remmens tilpasning til trods.

Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)