Skal jeg vælge det Rolex jeg bedst kan lide?
Mads Gjødesen Skrev:Var jeg dig ville jeg finde et flot komplet LV til 28-29 k. Beholde det 1-2 år til du har pengene til et Daytona og de har fundet et naturligt brugt pris leje. Til den tid er dit LV måske steget lidt mens Daytonaen er faldet. Men hold dig fra sprit nye ure for de taber 10 k i det sekund du forlader butikken.

/Mads

Hvis jeg nu køber en brugt LV der er et par år gammel til 28-29 k vil den så ikke være mindre værd om et år eller to, set i folhold købet af en ny 2008 model i dag?

Hilsen

Danny
Svar
Gufle Skrev:Hvis jeg nu køber en brugt LV der er et par år gammel til 28-29 k vil den så ikke være mindre værd om et år eller to, set i folhold købet af en ny 2008 model i dag?

Hilsen

Danny
Jo det vil den sikkert - en ny har den der krans med ROLEX ROLEX osv (tyndt rundt om skiven) og dem er der lidt færre af + en fra 2008 vil da andet andet lig kun være 1-2 år gammel om 1 år eller 2 + måske stadigt have lidt garanti-rest -MEN pointen er, at den brugte til 28-29 måske kan give dig 25-29 om et par år = ikke tabe ret meget, eller med held intet.

Den nye til 38 vil du sikkert ikke få over 30-34 for - og det er giver et større tab

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Uden at lægge hovedet på blokken tror jeg dem uden Rolex-Rolex med tiden bliver de mest eftertragtede. Men det forudsætter at Rolex fortsætter med at lave Rolex-Rolex graveringerne. Men det er jo spil i lotteriet. John har pointeret hvorfor du med fordel kan købe brugt frem for nyt. Køber du et 2-3 år gl. LV tror jeg nu ikke du taber på det ved et senere salg. Om uret er 2 eller 4-5 år gl. gør ikke den store forskel. Det er standen der tæller. Så pas godt på det og får det ingen ridser og skrammer kan du få mindst det samme for det om 1-3 år som du har givet nu.

Skal du have top pris skal uret være ubrugt og nyt. Så snart det er brugt er det et fedt om det er 1 eller 5 år. Her er brugssporene det der tæller.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Skal du have top pris skal uret være ubrugt og nyt. Så snart det er brugt er det et fedt om det er 1 eller 5 år. Her er brugssporene det der tæller.

/Mads

Jeg bruger mine ure med jævne mellemrum. Dette betyder at de fleste har spor efter brug. Vil disse spor forringe vædien af et Rolex så meget at man hellere skal vælge et "godt" brugt til billigere penge, fremfor et meget velholdt brugt eksemklar.
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Uden at lægge hovedet på blokken tror jeg dem uden Rolex-Rolex med tiden bliver de mest eftertragtede. Men det forudsætter at Rolex fortsætter med at lave Rolex-Rolex graveringerne. Men det er jo spil i lotteriet.
/Mads

Jep - jeg siger det også kun ud fra at jeg TROR LV måske stopper og så vil findes i langt færre med rolex-rolex end dem uden - simpelthen på grund af udgivelses perioden - men stopper den ikke - så tror jeg også dem uden kan blive mest værd på sigt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for alle input omkring valg af Rolex LV eller SD og om den skal være brugt eller ej.

Jeg har lige været nede hos Ragnar ure og købe et nyt 16610LV.

Jeg valgte med hjertet, fordi LV efter min mening bare er så meget flottere end SD, da jeg så dem i levende live, at min gensalgsværdi snak forsvandt lidt.

Jeg har valgt at købe nyt, fordi jeg synes sådan et flot ur kræver det. Så må jeg tage den store afskrivning der bliver, men jeg har tilgengæld haft fornøjelsen af at eje det fra nyt.

Jeg ved ikke om jeg er tosset ved at sætte så meget pris på, at have haft noget fra nyt, men det synes jeg meget værd.

Hilsen

Danny
Svar
Hvis det føles rigtig i maven er det for dig det rigtig du har gjort
og når det er dine penge der er on the line så er alt andet lige meget

Tillykke med dit sprit nye ROLEX
Svar
jacob jensen Skrev:Hvis det føles rigtig i maven er det for dig det rigtig du har gjort

Mange tak

Det føles helt rigtigt så jeg er bare super glad urnørd.
Svar
Gufle Skrev:
jacob jensen Skrev:Hvis det føles rigtig i maven er det for dig det rigtig du har gjort

Mange tak

Det føles helt rigtigt så jeg er bare super glad urnørd.

Min SD købte jeg også som nyt. Og det var bare så fedt at have et flunkende nyt Rolex-ur. Det ville ikke have været det samme, hvis uret have været ejet af en anden før.

Til lykke med dit nye LV!!

Venligst

Stefan Garvig
Svar
Citat:Min SD købte jeg også som nyt. Og det var bare så fedt at have et flunkende nyt Rolex-ur. Det ville ikke have været det samme, hvis uret have været ejet af en anden før.

Til lykke med dit nye LV!!

Venligst

Stefan Garvig

Ja, den fornemmelse synes jeg var 10k værd, specielt fordi det er mit første Rolex.

Jeg kikkede også på SD inde i forretningen. Det var også et rigtigt lækkert ur, men jeg faldt for den grønne krans. Jeg kan godt lide lidt farve på tingene.

Hilsen

Danny
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)