Speedmaster
Sociologen Skrev:Det har du ret i. Var faktisk overbevist om, at man kunne få Speedmaster med safirglas, og jeg er helt enig i det med dato - det ville jeg nok komme til at mangle. Endelig troede jeg, at uret kunne købes i en 'mekanisk udgave'?

Selvfølgelig kan man få en Speedmaster med safirglas - og selvfølgelig er de alle mekaniske - der er både Manuelle og Automatiske, men alle er mekaniske!

vh Baun
Svar
Men det er altså pænere med det smukke hexalit glas (bare for at gøre det endnu sværere for dig) Icon_e_smile
Svar
Tror jeg ville satse på safirglas af praktiske årsager. Det er nok også pænere end ridset hexalit-glas Icon_e_biggrin

Det er sgu et svært valg. Som det fremgår af en anden tråd (<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=9388" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=9388</a><!-- l -->), så har jeg nu to ure i spil: A) Speedmaster (mekanisk, safirglas og evt. dato) og B) Breitling Seawolf Avenger... Førstnævnte har en unik historie, som tiltaler mig meget, og sidstnævnte en 'råt' udseende... Når alt kommer til alt, bliver det nok et spørgsmål om mavefornemmelse... Jeg må derfor hellere tage min tid, undersøge markedet, og blive ved med at belemre jer ur-sagkundige med alverdens spørgsmål. (Apropos så tusinde tak for alle jeres tilbagemeldinger Icon_e_biggrin )
Svar
God ide at tage din tid. Den der med safirglas som praktisk og hersalit som upraktisk mener jeg er alt for simpelt set. Hersalit på en original lidt ældre Speedmaster pro er absolut smukt - og det er ikke spor svært at vedligeholde hersalit glas
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det ene udelukker absolut ikke det andet.. Nu er du jo startet på at samle ikk
Svar
Lige mine ord:

LUK ØJNENE OG KØB DEM BEGGE. Og tag et par treoer hvis hovedpinen melder sig. (det går hurtigt over)

Men nu er du begyndt at samle. det er ikke sidste gang du står i sådan et dielema.
Icon_+1
Svar
Helt enig, det ene ikke udelukker det andet, så spørgsmålet er måske mest, hvad jeg skal købe først Icon_mrgreen

Bare at købe begge og tage et 'par treoer' er desværre ikke en mulighed. Det var nemmere for et par år siden, da jeg hverken havde hus eller barn, men nu har jeg 'lissom' nogle forpligtelser, som kommer i første række...

Der skal nok komme dusinvis af dilemmaer i fremtiden, men det er jo en del af sporten - at opveje 'fordele og ulemper' gennem (grundig) research, og så slå til når det rette ur til den rette pris byder sig...
Svar
Blot for information. - Tråden: Fagudtryk i urverdenen er netop opdateret med følgende:
Hesalit: Et plexiglas materiale, som Ω anvender på mange vintage ure og Speedmaster. Se også Klik: Viden om ure
Hexalit: Fejlagtig forbistring af Hesalit. Muligvis rodet sammen med Lexan, der er en klar polycarbonat. Der er intet, der hedder Hexalit.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Geodoc Skrev:Blot for information. - Tråden: Fagudtryk i urverdenen er netop opdateret med følgende:
Hesalit: Et plexiglas materiale, som Ω anvender på mange vintage ure og Speedmaster. Se også Klik: Viden om ure
Hexalit: Fejlagtig forbistring af Hesalit. Muligvis rodet sammen med Lexan, der er en klar polycarbonat. Der er intet, der hedder Hexalit.

Jeg kander det altid plexi....

Det vigtige er (som også John Hanover er inde på) at hvis man tror at safir altid er meget bedre tager man fejl. Plexi er smukkere, varmere og laves i buer safir kun kan matche, hvis det koster ca 500 plexi glas!- og så er det meget rarere at røre ved og det er sommetider et Omega logo i midten.

Safirglas er i bedste fald praktisk!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Jeg kalder det altid plexi....
Så går man heller ikke galt i byen, da Plexi netop er en samlende kvalitetsbetegnelse for disse plastik'er.
Hesalit er blot Ω's registrerede varemærke for netop deres kvalitet.

Baun Skrev:Det vigtige er (som også John Hanover er inde på) at hvis man tror at safir altid er meget bedre tager man fejl.
Plexi er smukkere, varmere og laves i buer safir kun kan matche, hvis det koster ca 500 plexi glas!- og så er det meget rarere at røre ved og det er sommetider et Omega logo i midten.

Safirglas er i bedste fald praktisk!
vh Baun
Det kan jeg kun være enig med Baun om.

Men kan alligevel ikke la' vær' med at indsætte et billede af et (efter min mening) meget vellykket safir glas.
Det var iøvrigt et krav fra beta testerne af X-33, at glasset skulle være hvælvet, for at undgå den klassiske spejlende refleks fra et fladt glas.
İmage
... Ved godt, at denne Speedmaster Professional er lidt "kættersk", og mekanisk er den i hvert fald ikke.

Men at det er et rigtigt rum ur, er der ingen tvivl om.
Prototype No. 4 er det ur, der har været båret længst i rummet, se nedenstående fra Omega Museet.
İmage

I diskussionen om Speedmasterens mangel på kalender, byder X-33 sig til. Endog med "evigheds" kalender til år 2099.

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)