06-08-2009, 11:27 AM
pbr Skrev:Bare rolig, Baun - jeg har nu ikke følt mig trådt over tæerne, hverken af dig eller andre![]()
Men når man brænder for en ide, så argumenterer man jo en gang imellem måske lidt mere følelsesladet
Nej det håber jeg da heller ikke!
Men vi er jo høflige mennesker og når nogen brænder for en ide som din, kan man jo altid vælge om man skal supportere og støtte ideen. Gøre historien endnu bedre og være en herlig kammerat - for gode kammerater støtter jo da. Og det gør man vel mere eller mindre altid - især når beslutningen er taget!
Men her i tråden er der jo en udvikling. Fra starten var der ikke truffet beslutning - og du har "krav på" at høre vores ærlige mening - det er jo også det man har kammerater til
Så sker der det, at beslutningen bliver taget - og her burde tråden så måske dø.....
Men da uret jo ikke er købt endnu - og du ikke er taget af sted endnu, kan man jo overveje hvor endegyldig beslutningen er. Og man har vel også tendens til at fastholde det man mente før beslutningen blev taget!
Dertil kommer at man prøver at mærke efter - det kalder jeg "mavefornemmelsen".
Ville sådan jeg faktisk selv gøre sådan - omsætte en god samling ure for at købe et "helt særligt ur" for at nyde at have det med på turen og for efterfølgende at eje dette "pragtstykke" (som jeg så umuligt kan sælge senere). Senere overdrage uret til min voksne søn: "Det skal du have min dreng. Det ur købte jeg for alle mine sparepenge og det fulgte mig gennem tykt og tyndt i Helman. Og pas godt på det for jeg ville ønske at min far havde givet mig sådan et ur"!
Jeg mærkede efter - og nej - det ville jeg ikke gøre! Jeg ville tage visse af mine gode ure med - og måske købe et dernede (hvis der er gode priser), som så kunne blive: "Mit Helman ur"! Måske købt af en anden "udsendt" med urinteresse eller måske bytte - eller?
Og hvis jeg havde ure jeg var ligeglad med, ville jeg sælge dem under alle omstændigheder!
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)