Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
peter Skrev:Hej
Ja efterhånden er det næsten kun muligt at gravere på Rolex ure, da de fleste andre ure har en masse tekst på bagkassen, og så vil en eventuelt gravering drukne, og med hensyn til gravering af et ur er det den sikre vej til at tabe penge på uret, ved et eventuelt salg.
MVH Peter
Nu er bagkassen (eller det meste af den vel) jo i titanium på Deepsea´en - nogen, der har erfaring med, om det kan lade sig gøre at gravere på den ??
En anden mulighed er jo i benægtende fald, at gravere på bagsiden af hornene eller mellem hornene (hvor graveringen jo så vil blive dækket af lænkens endestykker).
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
pbr Skrev:Jeg kan ærligt talt ikke forstå argumentet, som er blevet brugt flere gange, om, at "konstruere en historie" !!
Håber, det giver mening ............... og hvis ikke, så er jeg sådan set også ligeglad ( ), for det giver mening for mig - og det er tilstrækkeligt !
Ja ja - det er nok mig der er for meget til at læse mellem linierne - altså fornemmer en stemning, som der ikke er belæg for. Det må du undskylde.
Jeg har lige nappet de 2 ting som fik mig til at fornemme en misstemning hos dig.
Jeg tror kun argunemtet "konstrueret histoie" har været fremført af mig og se den seneste skribent - og det handler ikke om at turen til Helmand er konstrueret - det handler om at "planlægge at give uret del i den historie" - altså at "konstruere urets historie" eller affektionsværdi om du vil.
Er du virkelig ligeglad med om det du skriver giver mening hos ham der har brugt krudt på at skrive til dig hvilke overvejelser har har haft? Jeg tror det ikke, men jeg kan naturligvis ikke vide det. Jeg tror på, at vores ærlige mening faktisk betyder noget for dig - og det ærgrer dig en smule, at vi ikke lige æder den råt, men har visse ...... hvad er det nu det hedder...."betænkeligheder".
Det er grundlæggende godt og positivt. Hvis man er så bedøvende ligeglad med hvad andre mener (som mange hævder) tror jeg ikke, man bliver hængende på et forum ret længe!
Men indrømmet - det kan sagtens være jeg ser noget som ikke er der! - der er sket før
vh Baun
•
Baun Skrev:Er du virkelig ligeglad med om det du skriver giver mening hos ham der har brugt krudt på at skrive til dig hvilke overvejelser har har haft? Jeg tror det ikke, men jeg kan naturligvis ikke vide det. Jeg tror på, at vores ærlige mening faktisk betyder noget for dig - og det ærgrer dig en smule, at vi ikke lige æder den råt, men har visse ...... hvad er det nu det hedder...."betænkeligheder".
Det er helt i orden, Baun - jeg kunne/burde måske også have formuleret mig anderledes
Jeg er selvfølgelig ikke ligeglad med, hvad andre mener og har jo (som du selv påpeger) også selv efterlyst andres meninger og input ! Det er jo det som er med til at skabe en (synes jeg) interessant tråd.
Og på den anden side, så har jeg heller ikke indtryk af, at folk ikke respekterer mit valg og mine argumenter - uanset om man så er enig i dem eller ej.
Men når vi nu er ærlige - så kan jeg da ikke helt sige mig fri for at føle mig en smule "ramt", når nogen (og det er ikke kun dig, Baun) giver udtryk for, at mine grunde og tanker omkring hvilken betydning uret vil ende med at have for mig, virker konstruerede !
Hele "projektet", hvis man overhovedet kan betegne det således (men i mangel af fantasi til at finde andre betegnelser) er meget virkeligt og nærværende for mig ................ og det er måske da også forklaringen på at jeg føler mig "ramt" og måske i en vis forstand går lidt i forsvarsposition
Men dermed ikke være sagt, at argumentationen støder mig eller giver mig grund til fortrydelse !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 23
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg må sige, at jeg (som Baun) også fornemmer det "sure opstød". Dog pakket godt ind. Det irreterer mig, da min intention ingenlunde var en anfægtelse af konceptet "opdigtet affektionsværdi". Jeg har selv praktiseret samme. For mig virker det ikke længere. Det alene var min hensigt at dele.
Det glæder mig oprigtigt, at det virker for pbr. Du ønskes en god og sikker tur og al' held og lykke med et dejligt, dejligt ur.
•
amk Skrev:Jeg må sige, at jeg (som Baun) også fornemmer det "sure opstød". Dog pakket godt ind. Det irreterer mig, da min intention ingenlunde var en anfægtelse af konceptet "opdigtet affektionsværdi". Jeg har selv praktiseret samme. For mig virker det ikke længere. Det alene var min hensigt at dele.
Så kan jeg kun igen oprigtigt beklage - for det var bestemt ikke min hensigt !
Men jeg er stadig ikke enig i begrebet "opdigtet/kunstig affektionsværdi" - jeg erkender dog, at min mening er 100% subjektiv
/Peter
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
Tillykke med uret!!
Jeg er vild med modellen, som jeg jo så/prøvede irl i juli.
Dejligt, at uret lever op til dine forventninger. Nogen gange er forventningens glæde jo den største; hvilket jo klart ikke er tilfældet her.
Jeg synes uret klæder dig, men må også sige at det virker meget stort. Ikke som X-faktor Martins finale U-boat, men stort.
Du beskriver, at uret sidder godt og er behageligt at bære, hvilket jo er alfa og Omega.
MVH
SK
•
Sub'erman Skrev:Tillykke med uret!!
Jeg er vild med modellen, som jeg jo så/prøvede irl i juli.
Dejligt, at uret lever op til dine forventninger. Nogen gange er forventningens glæde jo den største; hvilket jo klart ikke er tilfældet her.
Jeg synes uret klæder dig, men må også sige at det virker meget stort. Ikke som X-faktor Martins finale U-boat, men stort.
Du beskriver, at uret sidder godt og er behageligt at bære, hvilket jo er alfa og Omega.
MVH
SK
Takker !
Jo, uret har helt klart levet op til mine forventninger - og lidt til ! ....... det har bestemt været det hele værd
Men du har ret i, at det selvfølgelig er et stort ur ....... eller rettere et højt ur ! Men det er ikke noget, der et til gene for mit vedkommende - det er usædvanligt komfortabelt at bære i forhold til, at det er så højt/stort.
Vægten er (ifølge min køkkenvægt) 207 gram i den lænkekonfiguration, som passer til mit håndled. Men det er ikke en generende vægt.
Så jeg er glad og tilfreds !!
/Peter
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Tillykke med uret, det er ualmindeligt lækkert. Må indrømme jeg var ikke så meget på modellen i starten, men efterhånden er den begyndt at "gro på mig". Faktisk overvejer jeg at skibbe mit PAM24 af og købe en DeepSea i stedet.
Hvordan er dine fremtidsplaner så nu mht. til ure, skal du have bygget en ny samling op? Som jeg læser det skal DeepSea'en være dit nye primære ur/beater, ikk'?
•
DonWerner Skrev:Hvordan er dine fremtidsplaner så nu mht. til ure, skal du have bygget en ny samling op? Som jeg læser det skal DeepSea'en være dit nye primære ur/beater, ikk'?
Tak !
Jo, det er rigtigt - Deepsea´en bliver mit daglige ur. Og i hvert fald indtil jeg kommer hjem fra min udsendelse, så har jeg ikke tænkt mig at købe flere ure - men derefter skulle det undre mig, om ikke jeg kan findes i færd med at luske rundt på "bugten" på jagt efter gamle Omega ure igen !!
Nu må vi se ................ !
/Peter
•
Svar: 59
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Tillykke med uret! Det er nogle gode billeder af et meget flot ur, og man må sige at det klæder dig rigtig godt.
Har selv prøvet et, men syntes ikke at det spillede helt. Der virkede for højt og kæden var lidt "klein" i forhold til kassen. Men når jeg ser på dine billeder så bliver jeg i tvivl igen
Som jeg kan forstå, så bliver det dit primære ur, altså din "beater". Det synes jeg holder hele vejen! Uret er lavet til at blive brugt og ikke til at ligge i en mørk boks. Mit Planet Ocean er ikke når så dyrt som dit, men alligevel. Det er mit første "dyre" ur og jeg har haft det på armen hver dag i et års tid nu. Jovist er der kommet ridser og slidtagespor, men det følger jo med. I starten var man ret så nervøs for at støde ind i ting med det, men for mit vedkommende så holdt jeg hurtigt op med det.
At købe et ur til 20-30 eller 50 kilo for kun at bruge det om søndagen og ellers være nervøs for ridser og lignende, det synes jeg er spild.
Så "thumbs-up" for at du tager det med på missionen, og det ser for i øvrigt pissegodt ud sammen med uniformen
Alt det bedste!
Jógvan
•
|