Afstemning: Diverchronograf til hverdag
Ja så længe det er god kvalitet skal det nok holde
Nej flere "huller" ind i kassen vil alt andet lige gøre det mere sart.
[Vis resultater]

Hverdags diver
Helt enig Mads.

Kan huske en tråd på en anden side hvor en person havde taget sit PP 5980 med sig på 1 meters dybde i en pool.

Okay - han trykke også på kanpperne under vandet. Men de fleste der svarede i tråden var dybt chokerede over at han overhoved tog en Patek kronograf (i dykkerserien) med i vandet..

Jeg forstod aldrig deres holdning - hvis eller uret er ordenligt bygget bør komplikationerne INTET betyde for om hvorvidt uret kan bruges til hverdag.

Det eneste som kunne være relevant er måske det materiale kassen er lavet af (blødt og dyrt materiale ER mere udsat)
Svar
Måske lidt Off topic, men.........

Dette Seiko har været med i svømmehallen utallige gange, og det har været med på snorkelture rundt omkring i hele verden.
Det har fået tæsk i den ene pool efter den anden, og knapperne til chronografen er blevet aktiveret MANGE gange under vand.
Det har aldrig svigtet og det er aldrig blevet tryktestet Icon_e_surprised

Det er selvfølgelig ikke et mekanisk værk, og heller ikke et sindsygt dyrt ur, men ifht. vandtætheden er det jo irrelevant.

İmage

Mvh. Kim T.
Svar
Sprøgsmålet er ganske relevant. I er jo flere herinde, som ikke vil bruge et dyrt ur under vand, men istedet for har et billigt, som badeur..... Jeg bruger de ure jeg har, til alle situationer, hvad enten de er chronografer eller ej.....
Svar
Hvem herinde tør ikke bruge en dykker-kronograf (non-vintage) i vandet?
Svar
Stinger Skrev:Hvem herinde tør ikke bruge en dykker-kronograf (non-vintage) i vandet?
Ja, det er der så 22%, som ikke vil...... Icon_mrgreen
Svar
Ok så er jeg med Icon_e_wink Der findes jo stort set ingen vintage chrono divers, så det giver jo lidt sig selv om de kommer i poolen eller ej. Nyere ure som et PP 5980 skulle da gerne kunne klare den tur Icon_rolleyes Jeg har flere gange haft AP ROO og div. Daytonas på i pool og stranden. Det klarer de mere end fint. Så længe man har fået uret tryktestet inden for de sidste par år sker der intet ved en lille badetur. Men alt under vandtæt til 100 m ville jeg dog ikke tage på.

/Mads
Svar
Hvad man svarer, kommer vel også an på ens hverdag? En kontoransat udsætter trods alt sit ur for lidt mindre end en skovhugger/røgdykker/brolægger etc...
Venlig hilsen
Jesper
Svar
Ja det va forr at høre holdningen herinde da jeg mente at kunne huske at den var noget delt,og da jeg overvejer at købe en Seamaster med chronograf som så ville møde lidt af hvert så var det jo oplagt at høre om det var en "god ide"

Jeg syntes jeg mangler både en chronograf og diver i winderne Seamasteren kunne dække begge "behov"
Chronografen skulle jo gøre uret mere aggressivt på håndledet uden fra hvad jeg har læst mig til,det er det jeg manglede i det almindelig Seamaster jeg havde

Jeg har dog som sagt intet at bruge Chronografen til den er bare så forbandet smuk Icon_cool
samt at den gør (tror jeg) at modellen virker mere rigtig for mig.
Svar
Jeg har svaret ja... . Dog bruger jeg ikke mit po chrono på job (brolægger) tror ikke det har godt af det. .desuden vil det sansynligvis blive godt ridset.. af granit , beton .mm

og som jakob skriver har jeg heller ikke noget at bruge chronografen til men det ser godt ud..

mvh hr.holm

İmage
Mvh Hr.holm
Svar
Nu tager jeg jo ikke mine ure på i vandet, men jeg bruger da alle mine chronografer til daglig

Seamaster med Cal 321 fra 65
Speedmaster med cal 321 fra 67
Seamaster Chrono med cal 1040 fra 71
Seamaster JEDY chrono med cal 1040 fra 72

Det klarer de fint både på kontoret, i haven og i sommerhuset.

Jeg forstår faktisk ikke at man er så bekymret for hvad Vintage ure kan holde til. Det er vel ikke for ingenting at mange har båret samme ur (nu vintage) i 40 år og brugt dem til det hele. No problems. De er ikke skrøbelige - i hvert fald ikke Omegaer efter ca 1955 for automatic og meget ældre for manuelle.

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)