Sea-Dweller Skrev:Er normalt mest "Rolex mand", men kunne ikke stå for denne her:
Her ses uret i den plastikbeholder, som uret sendes i fra fabrikken. Naturligvis følger den kendte Omega boks med..
(fotos bortredigeret af Geodoc)
... kan godt forstå, at du ikke kunne stå for den.
Som "mest" Omega mand kan jeg godt afsløre, at når mit "Omega projekt" er bedre udfyldt, er der et (eller 2?) Rolex, som jeg har svært ved at stå for, og som engang dukker op.
Fra "purister" kan der måske falde en bemærkning om Speedmasterens "add on", i form af kalender, månefase og glasbagkasse.
Det skal du bare tage helt afslappet, for når man vælger ur i et mærke, der ikke er ens hovedinteresse, så har man en større frihedsgrad.
For mit eget vedkommende er jeg lidt spændt på at præsentere mit første Rolex, "ovre på the dark side".
Det bliver et ur, jeg synes er smukt, og som udelukkende vælges udfra det hensyn, og ikke om det er estimeret eller højt værdsat i "kredsen"
Speedmasteren er jo flot, med en faktisk streng symmetri.
Glasbagkassen er der jo "skoler for at synes, at det er noget pjat". Selv er jeg vild med muligheden for indkig til det lille mekanisk vidunder.
Hvorfor er det kun urmageren, der hvert 5-8 år må se det "fordømte" værk?
Min egen urmager har et skilt på værkstedet, der gør opmærksom på, at det koster 400 kr. at kunder kigger over skulderen og kommer med gode råd til urmageren.
... så kunne det jo hurtigt blive en dyr fornøjelse, at være nysgerrig.
Tillykke med erhvervelsen af en SPM model, som vi kun sjældent ser.
Jeg ser frem til at høre om dine erfaringer med at holde kalender og månefase "i gang" med et manuelt værk, og med at indstille disse komplikationer.
Med venlig hilsen - Geodoc